  • 11. Data: 2009-04-22 21:25:01
    Temat: Re: Ulga dla samotnej matki
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości
    news:gso1cj$4is$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Jak nie można kiedy można.
    > Hint: doczytaj do końca :-)

    Pobieznie spojrzalem na uzasadnienie na dole i artykul ciekawy, jednak
    niestety troche innego typu.
    Ja dalej nie widze punktu w przepisach, ktory mowi ze wystarczy jeden dzien
    w roku, zeby uznac ze kobieta byla samotna matka. O stanie cywilnym to
    wiedzialem. Liczy sie panna, kawaler, a nie zamieszkanie. W kazdym razie
    jutro chce rzucic urzednikom ustawe pod nos, tylko konkretnie ktory
    fragment?

    pozdrawiam
    MarkX

  • 12. Data: 2009-04-22 21:37:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MarkX wrote:
    > U?ytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisa? w wiadomo?ci

    > "4. Od osób, o których mowa w art. 3 ust. 1, samotnie wychowuj?cych w roku
    > podatkowym dzieci:"
    >
    > Nie jest jasno okreslone, czy musi to byc pelny rok, czy tez niekoniecznie.

    Co nie jest zabronione jest dozwolone.

    > Gdzie jest ten haczyk/zapis, ze wystarczy tylko 1 dzien byc samotna matka?

    Bo ustawa nie stawia wymogu aby był to cały rok podatkowy.
    Jeśli coś miało być przez cały rok podatkowy to minimum powinno być:
    "4. Od osób, o których mowa w art. 3 ust. 1, samotnie wychowuj?cych
    PRZEZ rok podatkowy dzieci:"

    > Draze, bo niestety w urzednie zostalem poinformowany, ze niestety juz nie
    > moze zona sie rozliczyc jako samotna matka. Jednak zecie juz wiele razy
    > pokazalo, ze urzedasy g...o wiedza.

    może sie rozliczyć jako samotnie wychowująca.

    urzędy nie są od odpowiadania na pytania, tylko od wklepywania cyferek w
    komputer i robią co komputer każe.

  • 13. Data: 2009-04-22 22:20:58
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > to wiedzialem. Liczy sie panna, kawaler, a nie zamieszkanie. W kazdym
    > razie jutro chce rzucic urzednikom ustawe pod nos, tylko konkretnie ktory

    Pewnie ten, że wspólnie mogą rozliczyć się jeśli zamją zaliczony cały rok.
    Jeśli brak jednego dnia to już nie cały rok i rozliczyć się wspólnie nie
    mogą. Zatem powinien w tym wypadku zachodzić ten drugi przypadek, samotnie
    wychowujących.

  • 14. Data: 2009-04-23 09:24:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Apr 2009, MarkX wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał
    [...]
    > "4. Od osób, o których mowa w art. 3 ust. 1, samotnie wychowujących w roku
    > podatkowym dzieci:"
    >
    > Nie jest jasno okreslone, czy musi to byc pelny rok, czy tez niekoniecznie.

    Jest.

    > Gdzie jest ten haczyk/zapis, ze wystarczy tylko 1 dzien byc samotna matka?

    W słowach "w roku".
    Czyli *w tym roku*.
    Zdarzenie było w tym roku. Raz (co najmniej raz).
    Jak dajmy na to "w roku 2007 dziecko chodziło do szkoły", to nie znaczy
    że CAŁY ROK było w tej szkole. Ba, niecodziennie chodziło, bo ani
    w soboty niedziele i święta ani w wakacje.
    Wystarczy, że w danym roku RAZ poszło do szkoły i już spełnia warunek
    "w 2007 chodziło do szkoły".
    Z rodzicami tak samo.

    > Draze, bo niestety w urzednie zostalem poinformowany,

    Parę dni temu było coś o chodzeniu po poradę do kata i zasięganiu
    informacji u wilka czy jakoś tak ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2009-04-23 09:42:47
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Nie bądź seksistą, tata kawaler też powinien jako samotny rodzic rozliczać się
    wspólnie z dzieckiem ((zwykle nie problem w razie czego wykazać, że sprawował opiekę
    przez 2-3 dni).
    JaC

    -----

  • 16. Data: 2009-04-23 10:48:08
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    wspólnie z dzieckiem ((zwykle nie problem w razie czego wykazać, że sprawował opiekę

    Ale przecież opieka nad dzieckiem nie ma nic do rzeczy.

    Warunki są trzy:
    - "manie" dziecka
    - "niemanie" współmałżonka
    - tylko jeden rodzić rozlicza się wspólnie z dzieckiem

    Piotrek

  • 17. Data: 2009-04-23 13:23:16
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Mylisz się - mogą obydwoje, wystarczy że każde z nich co najmniej 1 dzień w danym
    roku podatkowym sprawowało opiekę.
    Przy czym piszemy o wspólnym rozliczaniu (dochody na pół, skala, podatek razy dwa) o
    nie o "becikowym".
    Wazne: przysługuje tylko w terminie złozenia zeznania, po 30 kwietnia mozna tylko
    czapeczkę sobie zrobić.
    JaC

    -----

  • 18. Data: 2009-04-23 13:36:21
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    ąćęłńóśźż wrote:
    > Mylisz się - mogą obydwoje, wystarczy że każde z nich co najmniej 1 dzień w danym
    roku podatkowym sprawowało opiekę.

    A masz na to jakieś wsparcie w przepisach?

    Piotrek

  • 19. Data: 2009-04-23 13:45:29
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Tak: uopdf.
    JaC

    -----

  • 20. Data: 2009-04-23 13:49:27
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    ąćęłńóśźż wrote:
    > Tak: uopdf.
    > JaC

    A mógłbyś zacytować :-)

    Podpowiem Ci nawet który artykuł - 6 ustęp 5.

    Piotrek