  • 1. Data: 2009-04-22 19:35:44
    Temat: Ulga dla samotnej matki
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    Sytuacja wyglada tak.

    Para (nie malzenstwo) ma dziecko urodzone w 2006 roku. W 2007 roku kobieta
    odliczyla ulge jako matka samotnie wychowujaca dziecko i takowa ulge
    otrzymala. W 2008 r. we wrzesniu para bierze slub.

    Pytanie.
    Czy matka moze sie rozliczyc za ubiegly rok, jako samotnie wychowujaca
    dziecko? Cos mi sie obilo, ze tak. Podobno wystarczy byc 1 dzien matka
    samotnie wychowujaca dziecko.

    Moze to ktos potwierdzic? Najlepiej ustawa? Nie moge znalesc, a jak znajde
    to nie jestem pewny czy to jest obowiazujaca ustawa.

    pozdrawiam
    MarkX

  • 2. Data: 2009-04-22 19:52:13
    Temat: Re: Ulga dla samotnej matki
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-04-2009 o 21:35:44 MarkX <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Moze to ktos potwierdzic? Najlepiej ustawa? Nie moge znalesc, a jak znajde
    > to nie jestem pewny czy to jest obowiazujaca ustawa.

    Potwierdzić nie potwierdzę ale tu jest obowiązująca ustawa:

    http://www.infor.pl/podatki/przepisy-prawne/DZU.2000
    .014.0000176/Ustawa-o-podatku-dochodowym-od-osob-fiz
    ycznych.html

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-04-22 20:03:47
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Potwierdzić nie potwierdzę ale tu jest obowiązująca ustawa:
    >
    > http://www.infor.pl/podatki/przepisy-prawne/DZU.2000
    .014.0000176/Ustawa-o-podatku-dochodowym-od-osob-fiz
    ycznych.html

    Nie jest napisane, albo nie umiem czytac miedzy wierszami :/
    Za osobe samotnie wychowujaca dziecko uwaza sie osobe, ktora jest panna
    przez

    1. Caly rok podatkowy
    2. Przynajmniej 1 dzien w roku podatkowym

    Jaka odpowiedz jest dobra?
    Ktory to dokladnie punkt definiuje?

    pozdrawiam
    MarkX

  • 4. Data: 2009-04-22 20:32:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MarkX wrote:
> [...]
    > przez
    >
    > 1. Caly rok podatkowy
    > 2. Przynajmniej 1 dzien w roku podatkowym

    art 6.4. Od osób samotnie wychowujących w roku podatkowym: ....

    porównaj to do artykułu 6.2 o wspólnym rozliczaniu się małżonków.

    6.2 Małżonkowie podlegający obowiązkowi podatkowemu, o którym mowa w
    art. 3 ust. 1, między którymi istnieje przez cały rok podatkowy
    wspólność majątkowa, pozostający w związku małżeńskim przez cały rok
    podatkowy, mogą być [...] opodatkowani łącznie .....

    art 6.4 zadnego takiego ograniczenia nie wprowadza

  • 5. Data: 2009-04-22 20:39:49
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    MarkX wrote:

> [...]
    > przez
    >
    > 1. Caly rok podatkowy
    > 2. Przynajmniej 1 dzien w roku podatkowym

    Odpowiedział Ci już Witek.

    Przy okazji, warto przeczytać artykuł (rejestracja bezpłatna)
    click --> http://tinyurl.com/rozliczenie-z-dzieckiem

    Być może dojdziecie do wniosku, że korzystniejsze dla Was będzie, kiedy
    jako osoba samotnie wychowująca dziecko rozliczy się Twój partner.

    Piotrek

  • 6. Data: 2009-04-22 20:43:30
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    MarkX wrote:
> [...]

    click --> http://tinyurl.com/rozliczenie-z-dzieckiem

    Być może dojdziecie do wniosku, że korzystniejsze dla Was będzie, kiedy
    jako osoba samotnie wychowująca dziecko rozliczy się ojciec a nie matka.

    Piotrek

  • 7. Data: 2009-04-22 20:55:01
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    > Odpowiedział Ci już Witek.

    Czyli mozna? Nie rozumiem tego zapisu.

    2. Małżonkowie podlegający obowiązkowi podatkowemu, o którym mowa w art. 3
    ust. 1, między którymi istnieje przez cały rok podatkowy wspólność
    majątkowa, pozostający w związku małżeńskim przez cały rok podatkowy, mogą
    być jednak, z zastrzeżeniem ust. 8, na wniosek wyrażony we wspólnym zeznaniu
    rocznym, z zastrzeżeniem art. 6a, opodatkowani łącznie od sumy swoich
    dochodów określonych zgodnie z art. 9 ust. 1 i 1a, po uprzednim odliczeniu,
    odrębnie przez każdego z małżonków, kwot określonych w art. 26 i art. 26c; w
    tym przypadku podatek określa się na imię obojga małżonków w podwójnej
    wysokości podatku obliczonego od połowy łącznych dochodów małżonków, z tym
    że do sumy tych dochodów nie wlicza się dochodów (przychodów) opodatkowanych
    w sposób zryczałtowany.

    Chodzi o to?

    A tu interpretacja ze nie mozna.
    A wiec?

    MarkX

  • 8. Data: 2009-04-22 20:59:40
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    > art 6.4. Od osób samotnie wychowujących w roku podatkowym: ....

    "4. Od osób, o których mowa w art. 3 ust. 1, samotnie wychowujących w roku
    podatkowym dzieci:"

    Nie jest jasno okreslone, czy musi to byc pelny rok, czy tez niekoniecznie.
    Gdzie jest ten haczyk/zapis, ze wystarczy tylko 1 dzien byc samotna matka?
    Draze, bo niestety w urzednie zostalem poinformowany, ze niestety juz nie
    moze zona sie rozliczyc jako samotna matka. Jednak zecie juz wiele razy
    pokazalo, ze urzedasy g...o wiedza.

    pozdrawiam
    MarkX

  • 9. Data: 2009-04-22 21:12:59
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    MarkX wrote:

    > A tu interpretacja ze nie mozna.
    > A wiec?

    Jak nie można kiedy można.
    Hint: doczytaj do końca :-)

    Piotrek

  • 10. Data: 2009-04-22 21:19:50
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    > Jak nie można kiedy można.
    > Hint: doczytaj do końca :-)

    Nie zarejstrowalem sie i myslalem ze to koniec:)
    Dzieki poczytam na trzejzwo jutro, bo juz padam

    pozdrawiam
    MarkX