    From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ulga na złe długi raz jeszcze
    Date: Thu, 15 Mar 2012 22:53:19 +0100

    Maciek w <news:jjr39d$s9g$1@node2.news.atman.pl>:

    > No i dodam jeszcze sposób dokonania korekty na deklaracji VAT
    > zaproponowany przez panią: tworzymy deklarację za ostatni okres i po
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > prostu pomniejszamy podstawę opodatkowania i podatek należny (np. pola
    ^^
    > 29 i 30 przy najwyżej stawce VAT). Ma to chyba sens i tym bardziej
    > przemawia do mnie wpisanie czegoś z minusem w rejestr sprzedaży VAT.

    I tu jest największy LOL. Genialny system nie przyjmuje deklaracji z
    pomniejszonym tylko podatkiem należnym, i panie proponują składanie takiej
    deklaracji, żeby podatnik i system byli zadowoleni -- pytanie tylko jak
    długo podatnik będzie zadowolony, może mu kary za podanie nieprawdziwej
    podstawy nie przywalą, a może przywalą...

    <http://www.podatki.egospodarka.pl/52611,Ulga-na-zle
    -dlugi-a-deklaracja-VAT,1,65,1.html>

    "Pewne wątpliwości budzi jednak kwestia, czy w deklaracji, w której podatnik
    korzysta z ulgi na złe długi, należy korygować zarówno podstawę
    opodatkowania i podatek należny, czy tylko podatek należny. Przepisy ulgi
    mówią co prawda jedynie o korekcie podatku należnego, z drugiej jednak
    strony w deklaracji tej są korygowane dane z niezapłaconej faktury (czyli
    także podstawa opodatkowania). Ujęcie w niej skorygowanej podstawy
    opodatkowania oraz podatku należnego niewątpliwie sprawia, że deklaracja
    jest bardziej przejrzysta niż w sytuacji, gdy korygowany jest sam podatek.
    Ustawa o podatku od towarów i usług nie rozstrzyga tej kwestii. Dlatego też
    zdaniem autora prawidłowe wydają się być obydwie metody "

    --
    Tomasz Nycz