eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiUlga remontowa i odsetkowa a termin podpisania aktu notarialnego › Re: Ulga remontowa i odsetkowa a termin podpisania aktu notarialnego
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ulga remontowa i odsetkowa a termin podpisania aktu notarialnego
    Date: Wed, 26 Jan 2005 22:52:18 +0100

    On Wed, 26 Jan 2005, magic wrote:

    >+ > "tytuł prawny do mieszkania" ;)
    >+
    >+ Czyli ??
    >+ Nie mam teraz przed oczyma umowy przyrzeczenia sprzedaży.

    IM*H*O (ja tam prawnikiem nie jestem) - to jest bez znaczenia.
    Ważne jest czy z umowy wynika iż z mieszkania możesz KORZYSTAĆ.
    Czyli MIESZKAĆ tam.
    IM*H*O warunki widać dwa:
    - mieszkanie musi być "oddane" czyli "dopuszczone do użytkowania", inaczej
    nie sposób wywieść jakiegokolwiek "prawa do mieszkania"
    - cokolwiek musi świadczyć że ten kto *aktualnie* jest właścicielem
    mieszkania *pozwolił* ci tam mieszkać. Nieważnie czy odpłatnie
    czy odpłatność jest "w kosztach sprzedaży mieszkania".

    >+ Moge powiedzieć
    >+ tyle, że nie była potwierdzana notarialnie, dysponuję natomiast pełna
    >+ dokumentacją uprawniającą dewelopera do wybudowania i sprzedania mieszkania
    >+ wydana w 2004 roku oraz protokół odbioru budynku mieszkalnego przez gminę
    >+ (również z 2004 roku).

    Acha.
    Czyli z tego wynikałoby iż są szanse że pierwszy warunek jest spełniony,
    przy czym... zastrzegam iż budowlańcem też nie jestem i nie wiem
    czy "odbiór budynku" jest równoważny z "dopuszczeniem do użytkowania"
    (IMHO nie musi być - zależy co było warunkiem "odbioru", teoretycznie
    można sobie wyobrazić iż developer miał w myśl umowy oddać budynki
    w stanie surowym) tudzież czy "dopuszczenie budynku" jest tożsame
    z "dopuszczeniem lokali". Nie wiem.
    Ale *nadto* musi być *prawo do mieszkania* w tym budynku !

    >+ 1. Czy takie dokumenty stanowią "tytuł oprawny do mieszkania" ?
    >+ ewentualnie - co muszą określać żeby stanowiły "tytuł oprawny do mieszkania"
    >+ ?

    Jak wyżej.
    *Właściciel* *lokalu mieszkalnego* (czyli czegoś w czym LEGALNIE wolno
    MIESZKAĆ) musi POZWOLIĆ tam mieszkać. Rodzaj umowy dowolny - czy
    to najem czy użyczenie...

    >+ 2. Czy wymaganie "tytułu prawnego do mieszkania" dotyczy zarówno ulgi
    >+ budowlanej jak i odsetkowej ?

    Ja się odnoszę tylko do *remontowej* z tytułu posta !
    Starałem się powiedzieć to w pierwszej odpowiedzi :)
    O budowlanej nie mam pojęcia, "odsetkowa" jest AFAIK jej odmianą.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)