    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Thu, 11 Jul 2013 09:24:47 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Umowa darowizny.

    On Wed, 10 Jul 2013, sqlwiel wrote:

    > jakaś podstawa?
    >
    > Bo moim zdaniem może być ustna.

    Ustna ma tę wadę, że jest "trudnoudowadnialna", zaś wedle
    Ordynacji (ew. KPA jakby gdzie luka była) sprawy załatwia się
    pisemnie, zaś z ustnych sporządza się "papier" (protokół)
    - po co się fatygować, jeśli papier już istnieje :>
    Teraz jest pytanie, czy ów przelew miał tytuł "darowizna"
    lub równoznaczny, tudzież czy został przedstawiony.
    Jeśli nie, to US po prostu ma "uzasadnione wątpliwości" :P
    czy podatnik prawidłowo interpretuje przepisy, uzasadnione
    tym, że podatnik może nieświadomie pomylić darowiznę
    z np. nieodpłatnym świadczeniem, no a US nie chciałby
    aby tak wtopił i niechcący skarb państwa oskubał ;)

    IMO przedłożenie umowy, co do której ktoś nie próbuje podważyć
    np. daty tej umowy, wyczerpuje i zamyka dyskusję nad powyższym
    kryterium, więc USowi wygodnie jest dostać taki argument od
    podatnika :)
    Ale j.w., IMO nie różni się to od przestawienia dowodu przelewu
    z tytułem "darowizna", ba, taki przelew jest lepszy bo ma "datę
    pewną".
    Z opisu jednak nie wynika, czy US taki "papier" już dostał.

    pzdr, Gotfryd