  • 11. Data: 2013-07-11 04:03:00
    Temat: Re: Umowa darowizny.
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    [...]
    Wszystko dobrze, ale ...
    cały czas nie wiem na jakiej podstawie US chce umowę.
    To, że powinna mieć formę aktu, nie przesądza o jej nieważności.
    KJ

    --
    http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-k
    rztusza-kto-nastepny/

  • 12. Data: 2013-07-11 06:59:06
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-07-11 04:03, Kamil Jońca pisze:
> [...]
    > cały czas nie wiem na jakiej podstawie US chce umowę.
    > To, że powinna mieć formę aktu, nie przesądza o jej nieważności.

    Jak Ci to nie sprawi problemu, to napisz tę umowę z odpowiednią datą i
    pokaż im. Jeśli byłby to problem, albo chciałbyś być koszerny, to
    powiedz w US, że umowa była ustna i powołaj się na przytoczone "Jednakże".

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 13. Data: 2013-07-11 08:04:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kamil Jońca wrote:
> [...]
    > cały czas nie wiem na jakiej podstawie US chce umowę.
    > To, że powinna mieć formę aktu, nie przesądza o jej nieważności.

    na zadnej.

    samo sd-z2 nie oznacza, ze napisales prawde.
    oni maja podstawe do weryfikowanie tego co napisales w sd-z2.

    wiec chca dokumentow na potwierdzenie faktu darowizny.

    jesli na wyciagu bankowym sa dane nadawcy, jest data, jest kwota i jest
    wlasciwy tytul to nic wiecej im nie potrzeba.

  • 14. Data: 2013-07-11 08:08:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    sqlwiel wrote:

    > Jak Ci to nie sprawi problemu, to napisz tę umowę z odpowiednią datą i
    > pokaż im.

    Nieradze. Bo za anytdatowanie dokumentu mozna pojsc siedziec.
    A nie wierze, ze obu strona nie mrugnie powieka jak US zacznie dociekac
    kiedy umowa naprawde zostala spisana.
    A ludzie naprawde glupoty potrafia palnac.
    Np. umowa na nowiutkiej kartce wydrukowanej na dukarce, tylko data
    sprzed 10 lat.

    Duzo prosciej jest z biezaca data napisac oswiadczenie darczyncy, ze
    taka darowizne dokonal.

    Jeśli byłby to problem, albo chciałbyś być koszerny, to
    > powiedz w US, że umowa była ustna i powołaj się na przytoczone "Jednakże".

    mozna, wyciag bankowy jak najbardziej powinien byc wystarczajacy jak
    ktos go nie skopal.

  • 15. Data: 2013-07-11 09:24:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Jul 2013, sqlwiel wrote:

    > jakaś podstawa?
    >
    > Bo moim zdaniem może być ustna.

    Ustna ma tę wadę, że jest "trudnoudowadnialna", zaś wedle
    Ordynacji (ew. KPA jakby gdzie luka była) sprawy załatwia się
    pisemnie, zaś z ustnych sporządza się "papier" (protokół)
    - po co się fatygować, jeśli papier już istnieje :>
    Teraz jest pytanie, czy ów przelew miał tytuł "darowizna"
    lub równoznaczny, tudzież czy został przedstawiony.
    Jeśli nie, to US po prostu ma "uzasadnione wątpliwości" :P
    czy podatnik prawidłowo interpretuje przepisy, uzasadnione
    tym, że podatnik może nieświadomie pomylić darowiznę
    z np. nieodpłatnym świadczeniem, no a US nie chciałby
    aby tak wtopił i niechcący skarb państwa oskubał ;)

    IMO przedłożenie umowy, co do której ktoś nie próbuje podważyć
    np. daty tej umowy, wyczerpuje i zamyka dyskusję nad powyższym
    kryterium, więc USowi wygodnie jest dostać taki argument od
    podatnika :)
    Ale j.w., IMO nie różni się to od przestawienia dowodu przelewu
    z tytułem "darowizna", ba, taki przelew jest lepszy bo ma "datę
    pewną".
    Z opisu jednak nie wynika, czy US taki "papier" już dostał.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2013-07-11 10:51:11
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    [...]
    > Teraz jest pytanie, czy ów przelew miał tytuł "darowizna"
    > lub równoznaczny, tudzież czy został przedstawiony.
    Przelew niestety miał tytuł "przesunięcie środków". Dane osobowe i daty
    się zgadzają.
    Powiem szczerze, że nie dam sobie ręki uciąć, czy załączyłem
    potwierdzenie do formlarza. WYDAJE mi się, że tak, ale tylko mi się
    wydaje.

> [...]
    > z np. nieodpłatnym świadczeniem, no a US nie chciałby
    > aby tak wtopił i niechcący skarb państwa oskubał ;)

    Rozumiem. Czyli podstawy na dobrą sprawę nie ma, ale wygodniej nie kopać
    się z koniem.

    Teraz ciąg dalszy:
    Zadzwoniłem do skarbówki. I powiedzieli, ze mogę to wysłać mailem skan
    umowy do osoby prowadzącej moją sprawę.
    Czy z waszego doświadczenia wynika, że wystarczy tak zrobić, czy też
    jednak nie należy im ufać i tylko poczta?
    KJ

    A man is not complete until he is married -- then he is finished.

  • 17. Data: 2013-07-11 13:58:11
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-07-11 10:51, Kamil Jońca pisze:

> [...]
    > Czy z waszego doświadczenia wynika, że wystarczy tak zrobić, czy też
    > jednak nie należy im ufać i tylko poczta?

    Wysłać meilem, po czym zadzwonić i zapytać czy odebrał. Powiedzieć "mamy
    środę, 10 lipca 2013, g. 12:30 i pan potwierdził otrzymanie mejlem
    oczekiwanego obrazu". Ew. trochę delikatniej. W skarbówce siedzą
    normalni ludzie, często życzliwi, a czasem inteligentni i można się z
    nimi dogadać. Kiedyś przez pół roku udawałem durnia (ojciec zmarł przed
    moratorium POSiD, a stwierdzenie nabycia spadku było już po) i
    traktowali mnie grzecznie. Niestety, nie przyznali mi racji. :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 18. Data: 2013-07-11 14:22:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Jul 2013, Kamil Jońca wrote:

    > Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:
    >
    > [...]
    > Przelew niestety miał tytuł "przesunięcie środków".

    No to już masz wyjaśnienie, dlaczego skarbówka zbiera dowody
    na to, iż była to darowizna.

    > Rozumiem. Czyli podstawy na dobrą sprawę nie ma,

    Podstawą jest art.180 Ordynacji:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,23,63,767,61
    442,20140101,dowody.html
    ---
    Art. 180.
    § 1. Jako dowód należy dopuœcić wszystko, co może przyczynić
    się do wyjaœnienia sprawy, a nie jest sprzeczne z prawem.
    ---

    Z obu stron. Znaczy skarbówka ma prawo zbierać dowody
    i Ty masz prawo zbierać dowody. Na razie zbierają "dowody
    bezsporne", jak masz i dasz to być może wystarczy do
    zamknięcia sprawy.
    Jak nie, to być może będą dalej "wyjaśniać", w tym być
    może wzywając drugą stronę albo i świadków, jak uznają
    że ktoś "nada się na świadka" z jakiegoś powodu.
    Oczywiście celem zebrania pisemnych oświadczeń "pod
    odpowiedzialnością", jak masz w przepisie dalej.

> [...]
    > Czy z waszego doświadczenia wynika, że wystarczy tak zrobić, czy też
    > jednak nie należy im ufać i tylko poczta?

    Ale na razie jest taki etap, że "US chce umowy", przecież to
    nie jest postępowanie w którym chcą Cię wsadzić za brak umowy.
    Krótko mówiąc - IMO zdecydowanie "wystarczy", pod warunkiem
    niżej (że masz taką umowę, "prawdziwą" a nie falsyfikat).
    Jak już będą chcieli :P to pokażesz umowę i tyle - i tu "witek"
    dość dobitnie Ci wyjaśnił jakie jest ryzyko jeśli ta umowa
    NIE JEST PRAWDZIWA, zaś formalnie w ustępie drugim masz odesłanie
    do de facto art.233KK:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,220,9717
    ,20120531,przestepstwa-przeciwko-wymiarowi-sprawiedl
    iwosci.html

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2013-07-11 14:27:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Jul 2013, sqlwiel wrote:

    > Wysłać meilem, po czym zadzwonić i zapytać czy odebrał. Powiedzieć "mamy
    > środę, 10 lipca 2013, g. 12:30 i pan potwierdził otrzymanie mejlem
    > oczekiwanego obrazu".

    Na razie chyba nie dostał pisemnego wezwania do przedstawienia
    wskazanych dowodów "pod rygorem", więc na moje oko nawet to
    jest już przesadą :)
    Po prostu posłać, niewykluczone że dołączą do akt i zamkną sprawę.
    Co innego, jeśli ten dokument nie byłby prawdziwy a przypadkiem
    by nie zamknęli i znaleźli dziurę w całym.

    > Ew. trochę delikatniej. W skarbówce siedzą normalni
    > ludzie, często życzliwi, a czasem inteligentni i można się z nimi dogadać.

    Jeszcze do kompletu dodać trzeba, że (na razie) nic nie wskazuje
    aby US miał coś uskubać dla "skarbu", więc motywacji do odstępowania
    od "zwyczajnej normalności" nie widać (na razie) :)

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2013-07-11 14:44:20
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    [...]
    Dzięki wszystkim.
    Umowa (pisemna, choć nie notarialna) jest. Po prostu trochę mnie zjeżyło
    to żądanie skarbówki.
    Trochę mi się też dzięki tej dyskusji rozjaśniło.

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/
    "Let us condemn to hellfire all those who disagree with us."