    From: "pix" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa o dzieło a VAT
    Date: Fri, 10 Dec 2004 16:33:33 +0100

    > UoD nie może być "ciągła".

    Trochę się rozminęliśmy, bo miałem na myśli ciągłość "wykonywania
    czynności" polegających na wykonywaniu umów o dzieło, a nie samą UoD
    - czyli to samo o czym piszesz niżej.

    > Ale o ile wiem nie ma zakazu rozliczania *części* dzieła !
    > Takie "części" stanowią przecież samodzielne dzieło :)

    A tu mam z kolei inną wątpliwość (na marginesie) - czy muszą
    to być faktycznie części dzieła, czy może wystarczą części samej
    tylko płatności (gdyby np. rachunki wystawiać na raty)?
    Albo z innej strony - liczy się data przekazania dzieła czy wystawienia
    r-ku?

    > No i osobiście mam ciekawoskę do rozpatrzenia:
    (..)
    > - to ja się pytam (po dobroci oczywiście) czy w *następnym* roku
    > będzie "rozpoczynał czynności" ???

    O, to właśnie!

    (..)
    > A dla 2004/2005 to już w ogóle.... jakikolwiek dochód w 2004
    > z UoD podlegające pod VAT IMO prowadzi do wniosku że "podatnik
    > prowadził"... :)
    >
    > Coś nie tak ? :)

    Ano :-(
    W przypadku DG sprawa jest oczywista, bo zaczyna się ją raz, a potem
    mamy do czynienia już tylko z kontynuacją - DG zakłada ciągłość.
    Takiej ciągłości nie ma natomiast w przypadku UoD - każdą rozpoczyna
    się od nowa i w dodatku tak się głupio składa, że jakby nie kombinować
    to zawsze (łącznie z nieszczęsną pierwszą) wypadnie to w "trakcie roku".
    Nie wiem czy nie doczekamy kiedyś dnia gdy jakaś Belka czy inny Bauc
    wpadnie na szatański pomysł kontroli "ze szczególnym uwzględnieniem"
    Ech, żniwo byłoby wielkie...

    > ...no to podtrzymuję :) (pozdrowienia !)
    no to ja również :-)
    Pix