    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa przedwstępna przed finałem SD-Z2
    Date: Sat, 26 Dec 2015 12:04:23 -0600

    Wiesiek wrote:
    > Witam. Po śmierci krewnego nabyłem nieruchomość, którą chcę sprzedać. Na
    > obecną chwilę z przyczyn których szczegółów nie będę wyjaśniał, nie
    > został zapłacony jeszcze podatek od nabycia spadku - postępowanie w toku.
    > Czy w tej sytuacji mogę zawrzeć umowę przedwstępną sprzedaży z
    > potencjalnym nabywcą i czy tym samym nie naruszam jakiegoś przepisu
    > podatkowego? Dodam, że w księdze wieczystej jestem uwidoczniony jako
    > obecny właściciel.
    > Pozdrawiam,
    > W.

    notariusz na 100% bedzie wymagał, z US zaświadczanie o zapłaceniu
    podatku lub zwolnieniu z podatku od spadku, wiec składając SD-Z2 pilnuj
    jak oka w głowie papierka na którym bedzie napisane, że podatek sie nie
    należy.

    Czy przy umowie przedwstępnej bedzie tego wymagał, to nie wiem.Zapytaj
    notariusza.

    Ale zawsze możesz zawrzeć umowę przedwstępną bez zachowania formy
    notarialnej.

    Niewiele warta, ale jeśli chodzi ci o samą umowę to tak da się to zrobić.