    From: "Agata" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa zlecenia
    Date: Sat, 15 Mar 2003 15:13:28 +0100

    > Myślę, że w tym przypadku kwotą określoną w umowie będzie 900 zł / 150 x
    6/ (chociaż może jednak się mylę)...
    A masz tu na myśli to, że po 6 miesiącach dostanie pieniądze i w tym jednym
    miesiącu rozliczymy się z US i ZUS?
    No właśnie jest to takie niejednoznaczne, bo jak to się ma do umów zlecenie,
    np na czas nieokreślony - przecież taki pracownik dostaje co miesiąc
    pieniądze czyli co miesiąc należy rozliczyć się w US i ZUS. I przypuśćmy, że
    jeden dostaje 150 zł brutto a drugi 600 brutto. Czy temu pierwszemu będziemy
    odprowadzali 20% zryczałtowanego podatku bez KUP a drugiemu "normalnie" ?

    > Nie rozumiem. A czy ktoś zabrania ???????????
    To było pytanie retoryczne.

    > Zresztą nie wiem do czego zmierzasz, bo jeśli chcesz kombinować tak, że od
    UZ poniżej 146 nie będziesz płacić podatku, to się mylisz:
    Nie nie, wcale do tego nie dążę. Nie potrafię po prostu schować tych "dwóch"
    różnych umów do konkretnej szuflady.
    Agata