    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa zlecenie i koszty uzyskania
    Date: Fri, 8 Oct 2004 00:31:13 +0200

    On Thu, 7 Oct 2004, Magdalena wrote:

    >+ "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl> wrote
    [...]
    >+ > Jeśli można, to jaka to jest obecnie kwota miesięcznie lub rocznie.
    [...]
    >+ przy umowie zlecenie KUP wynoszą 20% liczone od kwoty zlecenia brutto minus
    >+ składki na ub. społeczne (jeżeli są pobierane oczywiście).

    TYLKO o ile są ZRYCZAŁTOWANE. Skoro pyta o FAKTURY to widać ma
    udokumentowane koszty, a nuż mu się opłaci je wykazać !!

    >+ Ale nie rozumiem, dlaczego ty chcesz sobie "coś odliczać sam", zwykle to
    >+ firmy dają gotowe wypełnione rachunki do umów zlecenie, gdzie jest wszystko
    >+ wyliczone.

    Wrrrr....
    Zaraz mi z kolei Maddy wykład zrobi, wiem. Że życia nie znam.

    Ale ja się NIE ZGADZAM żeby coś co JEST POSTAWIONE NA GŁOWIE,
    a raczej: "stanowi umowę złożoną w której zleceniobiorca zawiera
    nieodpłatną umowę zwrotną w której zleceniodawca w roli zleceniobiorcy
    rozlicza rachunek zleceniobiorcy pierwotnego" :] uważać za
    rzecz "właściwą" a rozwiązanie "ustawowe" - za "niezrozumiałą" !!

    Przecież to jest NATURALNA i WŁAŚCIWA kolej rzeczy.
    Zleceniobiorca/wykonawca na rachunku *sam* ujmuje koszty
    - albo 20% ryczałt, albo rzeczywiste (zachowując "kwity"
    *u siebie* !) - ew. podpisując księgowemu że wie co robi
    czyli MA owe "kwity" - i księgowy ów rachunek sprawdza
    czy jest FORMALNIE i RACHUNKOWO poprawny.
    Tyle...

    Owszem, tu i ówdzie patrzyli na mnie podejrzliwie kiedy na
    hasło "poda Pan dane, już wydrukujemy rachunek" wyciągałem
    gotowy ("wyliczony") i podpisany egzemplarz... no ale brali ;)
    Acha: na .podatki się wtedy jeszcze nie udzielałem :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)