  • 1. Data: 2011-01-27 09:01:59
    Temat: Umowy powyżej 2000 zł
    Od: "nocnyMarek" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć z jakiego konkretnie
    przepisu/paragrafu wynika zdanie, które często
    się przewija w opisach umów o dzieło:
    "Gdy jednak wartość świadczenia strony przewyższa 2000 zł,
    umowa dla celów dowodowych powinna być pisemna."?

  • 2. Data: 2011-01-27 09:21:39
    Temat: Re: Umowy powyżej 2000 zł
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 27 Jan 2011 09:01:59 +0000, nocnyMarek napisał(a):

> [...]
    > jednak wartość świadczenia strony przewyższa 2000 zł,
    > umowa dla celów dowodowych powinna być pisemna."?

    W 2003 r. uchylono art. 45 Kodeksu Cywilnego wymagający zawierania umów
    powyżej 2000 zł w formie pisemnej. Niektórzy jeszcze tego uchylenia nie
    zauważyli.

  • 3. Data: 2011-01-27 09:22:30
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

> [...]

    > jednak wartość świadczenia strony przewyższa 2000 zł,
    > umowa dla celów dowodowych powinna być pisemna."?

    W 2003 r. uchylono art. 75 Kodeksu Cywilnego wymagający zawierania umów

  • 4. Data: 2011-01-27 11:36:52
    Od: Andrzej <w...@w...pl>

    W dniu 2011-01-27 10:22, jureq pisze:

    > W 2003 r. uchylono art. 75 Kodeksu Cywilnego wymagający zawierania umów
    > powyżej 2000 zł w formie pisemnej. Niektórzy jeszcze tego uchylenia nie
    > zauważyli.

    Powoli :) Tam jest napisane "powinna" a nie "musi".
    A powinna być choćby dla zabezp. własnej d... .

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 5. Data: 2011-01-27 12:02:25
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Andrzej w <news:4d4158d3$0$2499$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Powoli :) Tam jest napisane "powinna" a nie "musi".

    W języku polskich ustaw powinna="musi, bo w razie czego będzie /w plecy/"

    > A powinna być choćby dla zabezp. własnej d... .

    No i sam potwierdzasz, że dolna część pleców... ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2011-01-27 12:50:53
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-01-27, o godz. 12:36:52
    Andrzej <w...@w...pl> napisał(a):

    > Powoli :) Tam jest napisane "powinna" a nie "musi".
    > A powinna być choćby dla zabezp. własnej d... .

    To znajdź sobie wyroki co oznacza "powinna" ;)

  • 7. Data: 2011-01-27 14:36:51
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    tomek wrote:

    > To znajdź sobie wyroki co oznacza "powinna" ;)

    Po co zaraz wyroki? Wystarczy słownik.

  • 8. Data: 2011-01-30 11:59:48
    Od: Andrzej <w...@w...pl>

    W dniu 2011-01-27 15:36, cef pisze:

    > Po co zaraz wyroki? Wystarczy słownik.
    SJP.
    1. jest pożądane, żeby ktoś coś zrobił lub żeby coś spełniało określone
    warunki;
    2. jest spodziewane, że coś się wydarzy

    Jest pożądane a nie konieczne.
    ---------
    A sądy zakładają, że jak jest możliwość straty
    to trzeba ją minimalizować.

    Ale to wszystko tylko na chłopski rozum.

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 9. Data: 2011-01-30 13:55:19
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Andrzej wrote:

    > SJP.
    > 1. jest pożądane, żeby ktoś coś zrobił lub żeby coś spełniało
    > określone warunki;
    > 2. jest spodziewane, że coś się wydarzy
    >
    > Jest pożądane a nie konieczne.

    Szkoda, że poprzestałeś na pierwszym znaczeniu :-)
    Inne przykłądy dają chyba nieco do myślenia nawet jeśli traktują tylko o
    zupie.

  • 10. Data: 2011-01-30 21:51:43
    Od: Andrzej <w...@w...pl>

    W dniu 2011-01-30 14:55, cef pisze:

    > Szkoda, że poprzestałeś na pierwszym znaczeniu :-)
    > Inne przykłądy dają chyba nieco do myślenia nawet jeśli traktują tylko o
    > zupie.
    Tak z innych przykładów gdzie ludziom mylą się pojęcia.
    Aż gębę rozdziawiłem ze zdziwienia, gdy usłyszałem jak Kaczyński
    stwierdził, że Tusk jest spolegliwy wobec Rosji.
    Kaczyński twierdzi że Tusk jest godny zaufania, sufit mi zawirował.

    Pozdrawiam
    Andrzej