  • 1. Data: 2002-04-09 19:31:25
    Temat: Upoważnienie do wystawienia/odbioru f-ry VAT
    Od: "Marcin Karpiński" <m...@o...plANTYSPAM>

    Witam;
    kiedyś na pl.praca.dyskusje zadałem takie pytanie ale dostałem różne
    odpowiedzi i nie wiem nadal jak to jest;
    a więc czy jak nie jestem zatrudniony w firmie moich rodziców to czy mogę
    być upoważniony do:
    a)odbioru
    b)wystawienia faktury VAT.
    Czy można po prostu napisać upoważnienie do odbioru i będę mógł te faktury
    odbierać mimo że nie jestem tam zatrudniony?
    A up.do wystawienia-jak napiszę na fakturze "Wystawił:Marcin Karpiński" to
    czy jakiś urząd się czepi że wystawiłem nielegalnie bo tam nie pracuję?

    Pozdrawiam,Marcin.

    ODPISUJĄC USUŃ "ANTYSPAM"Z MOJEGO ADRESU
    #############
    WYŻEJ NIŻ TEN ŚWIAT
    WZNOSI SIĘ SYJON
    PONAD WSZELKI GRZECH
    ŚWIĘTA GÓRA SYJON
    GÓRA MIŁOSIERDZIA
    GÓRA POJEDNANIA
    ŚWIĘTA GÓRA SYJON
    IDŹ NA GÓRĘ SYJON...

  • 2. Data: 2002-04-11 18:34:23
    Temat: Re: Upoważnienie do wystawienia/odbioru f-ry VAT
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Tue, 9 Apr 2002 21:31:25 +0200, "Marcin Karpiński"
    <m...@o...plANTYSPAM> napisałbył:

> [...]
    >odpowiedzi i nie wiem nadal jak to jest;
    >a więc czy jak nie jestem zatrudniony w firmie moich rodziców to czy mogę

    Tak.

    >b)wystawienia faktury VAT.

    Nie.

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2002-04-11 18:47:27
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    > Tak.

    > Nie.

    > Tak.

    > Tak.
    > --
    > Tristan hrabia Alder
    > (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)
    ----------------------------------
    Już nie wiele widze po 13 godz.pracy przy komputerze
    ale podziwiam hrabio twoje precyzyjne odpowiedzi.
    Jolka

  • 4. Data: 2002-04-11 19:18:19
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    > Już nie wiele widze po 13 godz.pracy przy komputerze
    > ale podziwiam hrabio twoje precyzyjne odpowiedzi.
    > Jolka

    To jest precyzja? Dwie dobre na cztery możliwe? :-)

  • 5. Data: 2002-04-11 21:10:12
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Thu, 11 Apr 2002 20:47:27 +0200, "Wiola Pikorska"

    >Już nie wiele widze po 13 godz.pracy przy komputerze
    >ale podziwiam hrabio twoje precyzyjne odpowiedzi.

    A nie mam racji?

  • 6. Data: 2002-04-11 21:10:37
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Thu, 11 Apr 2002 21:18:19 +0200, "Cezary F."
    <c...@i...pl> napisałbył:

    >To jest precyzja? Dwie dobre na cztery możliwe? :-)

    Zamiast się czepiać, powiedz jakie są właściwe...

  • 7. Data: 2002-04-11 21:41:57
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    > Zamiast się czepiać, powiedz jakie są właściwe...

    Czepiać? ;-) No chyba precyzja, to by było 4 na 4.

    Co do odpowiedzi

    Odpowiedź pierwsza i trzecia - zgoda.

    Co do odpowiedzi drugiej i czwartej odpowiem pytaniem:
    Czy znasz przepis, który zakazuje upoważnienia
    do wystawienia faktury np przysłowiowego Kowalskiego nie zatrudnionego
    w danej firmie?
    (można upoważnic ustnie, żeby było prościej)
    Jak znasz to podaj. Chętnie się douczę.

    CEZ

  • 8. Data: 2002-04-12 07:14:07
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    > Dnia pięknego Thu, 11 Apr 2002 20:47:27 +0200, "Wiola Pikorska"

    > A nie mam racji?
    ---
    Niestety nie znam tak dokładnie przepisów które określają kto wystawia i
    otrzymuje faktury.Sądzę że chyba nie ma zakazu który by zabraniał tego robić
    osobom które nie są pracownikami firmy.Jeśli jest upoważnienie to myśle że
    może to zrobić każda osoba tylko oznacza to że osoba ta świadczy pracę na
    rzecz firmy a jak to robi to co za wynagrodzenie czy darmo ?. Jak darmo to
    może przychody do opodatkowania w firmie .
    Cezary brak zakazu pozwala niby robić ale czy jest to lepsze dla firmy (
    przy dowolnej interpretacji US.)?
    Jolka

  • 9. Data: 2002-04-12 13:03:24
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    > Cezary brak zakazu pozwala niby robić ale czy jest to lepsze dla
    firmy (
    > przy dowolnej interpretacji US.)?
    > Jolka

    Jeżeli uważasz, że odebranie/wystawienie faktury
    jest świadczeniem, to faktycznie masz problem :-))))
    Interpretacja nie może być aż tak dowolna ;-)

    CEZ

  • 10. Data: 2002-04-12 14:07:22
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Cezary F." <c...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jest świadczeniem, to faktycznie masz problem :-))))
    > Interpretacja nie może być aż tak dowolna ;-)

    Ja znam osoby których praca polega tylko na wystawaniu
    faktur sprzedaży i wykonują to w ramach umowy o pracę
    Ja nie pisałam o wystawieniu jednej faktury tylko faktur bo zrozumiałam że
    pytającemu chodziło o stałe wykonywanej tej czynności.
    Jolka