    From: "Ryszard" <b...@z...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Urlop wychowawczy i składki na ZUS
    Date: Fri, 22 Nov 2002 13:07:46 +0100

    > Jeżeli urlop będzie bezzasiłkowy (tak jak piszesz) to pracodwca będzie
    > musiał rozliczać składki od najniżeszego wynagrodzenia (emerytalne i
    > rentowe), ale będzie to szło w ciężar jego składek - więc żadnych kosztów
    de
    > facto nie poniesie.

    Ja mam w zwiazku z podobna sytuacja kolejne pytania. Mojej zonie wlasnie
    konczy sie trzeci rok urlopu wychowawczego. Pracuje (a wlasciwie pracowala)
    w szpitalu.
    Najpierw chcialbym sie od Was dowiedziec jak wyglada sprawa II filaru. Przez
    pierwsze 2 lata wychowawczego zona dostawala ok. 300 zl, w trzecim roku nic.
    Czy jej II filar (nie ZUS) powinien otrzymywac skladki od ZUS za wszystkie 3
    lata? W jakiej wysokosci?
    Teraz druga sprawa. Zona chcialaby wrocic do pracy, a nie moze. Pracowala w
    RTG i w ciagu tych 3 lat powstala w tym miejscu prywatna firma, ktora jej
    nie zatrudni. Co teraz ona powinna zrobic? Rozumiem, ze zglosic sie do
    szpitala, a dyrektor powie: sorry Winnetou - nie mamy pracy dla Ciebie,
    jestes zwolniona. Co jej przysluguje? Kuroniowka? Jakas odprawa?

    Bardzo prosze o odpowiedz.
    Ryszard.