    From: "Likryska" <l...@s...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Urlop wychowawczy i składki na ZUS
    Date: Fri, 22 Nov 2002 17:18:50 +0100

    > ***Czyli przez 3 lata wychowawczego platnego czy nie - II filar powinien
    co
    > miesiac otrzymywac jakas tam skladke z ZUS - tak?
    >
    > Ryszard.
    Dzisiaj ta podstawa to 418 zł w przypadku, kiedy osoba nie pobiera zasiłku
    wychowawczego. Pracodawca zgłasza osobę przebywającą na urlopie wychowawczym
    nie pobierającą zasiłku do ubezpieczeń społecznych , ten obowiązek istnieje
    od czerwca 2001. Wcześniej osoba przebywająca na urlopie musiała sama złożyć
    wniosek do ZUS, żeby to on ją zgłosił i występował jako płatnik.W przypadku
    gdy ta osoba pobiera zasiłek wychowawczy , a zakład pracy nie jest
    uprawniony do wypłaty zasiłku płatnikiem jest ZUS. Prawdopodobnie też po
    złożeniu wniosku , czy też oświadczenia w celu ustalenia obowiązku
    ubezpieczeń społecznych.

    Pozdrawiam
    Likryska