    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Urzad skarbowy a pieniadze z ubezpieczenia
    Date: Mon, 1 Sep 2008 23:20:24 +0200

    On Mon, 1 Sep 2008, 'Tom N' wrote:

    > Pewnie z OC sprawcy -- Czyli w sumie wychodzi mi, że "nici" z uznania
    > niezamortyzowanej części za koszt.

    Moment, pozwól że poprotestuję.
    Litera przepisu:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    Art. 23
    1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    [...]
    48) strat powstałych w wyniku utraty lub likwidacji samochodów
    ^^^^^
    oraz kosztów ich remontów powypadkowych, jeżeli samochody
    nie były objęte ubezpieczeniem dobrowolnym,
    Art. 9
    2. Dochodem ze Ÿródła przychodów, jeżeli przepisy art. 24-25 nie
    stanowiš inaczej, jest nadwyżka sumy przychodów z tego Ÿródła
    nad kosztami ich uzyskania osišgnięta w roku podatkowym.
    [BACZNOŚĆ]
    Jeżeli koszty uzyskania przekraczajš sumę przychodów, różnica
    jest stratš ze Ÿródła przychodów.
    ---

    Pasuje?

    Czyli nie wolno zaliczyć w koszty jedynie STRAT, ograniczenie
    nie dotyczy KOSZTÓW!

    Mamy tak:
    - niezamortyzowaną część wartości auta, powiedzmy 30 000 zł
    - przychód z OC sprawcy 15 000 zł
    - przychód ze sprzedaży 5000 zł.

    Czyli STRATA wynosi 30 - 15 - 5 = 10 000
    I tylko ta *część* wylatuje na mocy art.23.1.48

    Jeśli przychód jest *większy* niż niezamortyzowana część, to
    IMO nie ma mowy o stracie - czyli reszta może iść w koszty.

    Gdzieś się mylę?

    pzdr, Gotfryd