    From: "mariucha" <...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [VAT] Sprowadzenie auta z Niemiec na DG
    Date: Sun, 14 Oct 2007 14:33:17 +0200

    news:fesvcv$bo8$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > A sprzedawca jest płatnikem VAT w swoim kraju?

    tak, jest. Coś wspominał że jak bede chciał odzyskać 19% ich podatku to mi
    pomoże

    > Załatwisz dokładnie tyle samo, jakbyś do poskiego urzędu
    > wysłał coś po niemiecku.

    Na szczęście osoba która pomagała mi w sprowadzeniu zna perfekt niemiecki i
    pomoże w napisaniu po niemiecku pisma.
    Zastanawiam się tylko co tam napisać i na jakie przepisy tam się powołać,
    polskie, wuropejskie i niemieckie

    > Sprawdź gdzie to wyczytałeś i podaj źródło.

    Dokładnie nie pamietam strony, podobnie mówił mi facet z agencji celnej
    który załatwiał mi sprawy w UC.
    Chodzi mi o to ze to nasz US odzyska 19% podatku zapłaconego w niemczech;
    +3% zapłacone przeze mnie da im 22%

    > Albo dostać (wyegzekwować) fakturę na kwotę netto, jeśli sprzedawca ma
    > prawo taką wystawić
    > i rozliczyć zakup w cenach netto- albo rozliczyć zakup w cenach brutto.

    Wyegzekwować faktury na kwotę netto raczej mi sie nie uda od komisu, wydaje
    mi się że szybciej załatwię to poprzez niemiecki US. Co rozumiesz poprzez
    stwierdzenie "albo rozliczyć zakup w cenach brutto"?