eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiVAT a art. 18 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - ratunku! › Re: VAT a art. 18 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - ratunku!
    From: "gosc" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT a art. 18 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - ratunku!
    Date: Fri, 19 Nov 2004 14:37:31 +0100

    coz zadzwonilem do US

    to co mnie zakoczylo to bardzo mila rozmowa

    rozmawialem z osobami z dzialu vat

    niestety po dlugiej analizie przepisow przeczytano mi czesc przepisow, ale
    bez jasnej odpowiedzi czy jest vat czy nie (jesli bylby to w gre chodzi
    stawka 7%), pani powiedziala, ze w praktyce z taka sytuacja jeszcze sie nie
    spotkala i nie wie do konca pod co to zakwalyfikowac

    sprawe uproscil oczywiscie fakt, ze moje dochody z tego tytulu sa dalekie od
    10 tys. euro rocznie - jesli nie przekraczam, to nie mam sie co martwic i
    zwolenienie jest automatyczne

    jesli jest taka dysproporcja jak napisalem, pani powiedziala, ze ewidencji
    tez nie musze prowadzic

    swoja droga zastanawiam sie co robia autorzy znanych ksiazek, ktorzy
    rzeczywiscie przekraczaja latwo te 10 tys. euro, chyba w sytuacji takich
    niejasnosci lepiej placic vat, bo inaczej sobie tego nie wyobrazam

    moze jest tu ktos w takiej sytuacji, tak z ciekawosci, albo moze zapytam na
    jakies grupie literackiej

    wracajac do artykulu ktory podawalem na poczatku watku
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firmac_041118/f
    irmac_a_13.html mozna
    sie tez zastanawiac czy dziennikarstwo nie powinno byc podciagane pod art.
    13 a nie pod 18.

    podsumowujac, moze jeszcze ktos znajdzie lepsza odpowiedz, ale wniosek jest
    jeden - to dla osob, dla ktorych mailoby to byc glowne zrodlo dochodow -
    trzeba pilnowac sie rekami i nogami, by nie przekroczyc 10 tys. euro
    rocznie - ot taki kraj - a jesli sie przekroczy chyba lepiej dla swietego
    spokoju placic te 7 procent vatu