  • 1. Data: 2006-05-02 21:23:44
    Temat: VAT-kwartał czy miesiąc
    Od: "rafik" <a...@p...onet.pl>

    witam szanownych grupowiczów,

    Napiszcie proszę kilka zdań o placeniu VAT'u co miesiąc lub co kwartał. Jakie
    macie odczucia na ten temat. co wam odpowiada a co nie...

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-05-03 08:16:38
    Temat: Re: VAT-kwartał czy miesiąc
    Od: <g...@n...pl>

    Użytkownik "rafik" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Jakie
    > macie odczucia na ten temat. co wam odpowiada a co nie...

    Wiesz co mi nie odpowiada ? Kiedy jest koniec m-ca zwykle pamietam, ale
    koniec kwartału na ogół mi umyka.

  • 3. Data: 2006-05-05 20:57:20
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > Napiszcie proszę kilka zdań o placeniu VAT'u co miesiąc lub co kwartał. Jakie
    > macie odczucia na ten temat. co wam odpowiada a co nie...

    Ja jestem ryczałtowcem i rozliczam się kwartalnie z obu podatków. Tak mi
    pasuje. Poza tym jak masz klientów co mają poślizg w płatnościach to
    czasem można nie uzbierać na miesięczny vat :-P

    Postroofki

    --
    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski

  • 4. Data: 2006-05-05 21:44:01
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

> [...]
    > kwartał. Jakie
    > macie odczucia na ten temat. co wam odpowiada a co nie...

    Nie widze wad w przypadku rozliczen kwartalnych. Zaleta jest taka,
    ze mozesz dluzej obracac srodkami, ktore przy rozliczeniu
    miesiecznym musialbys juz wplacic na rachunek US. Dodatkowo
    bilansujesz sobie koszty z przychodami w okresach 3-miesiecznych,
    czyli masz wieksza swobode i mozliwosci unikania sytuacji ze w
    jednym okresie placisz VAT a w nastepnym wychodzi ci "nadplata".

    marekz

  • 5. Data: 2006-05-06 07:02:35
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    MarekZ napisał(a):
> [...]
    > czyli masz wieksza swobode i mozliwosci unikania sytuacji ze w
    > jednym okresie placisz VAT a w nastepnym wychodzi ci "nadplata".

    Dodatkowa korzyścią jest, że zwiększa nam sie okres w którym możemy
    odliczyć VAT od zakupów. Ustawa mówi że jeżeli nie odliczymy podatku w
    okresie rozliczeniowym w którym otrzymaliśmy fakturę, możemy to zrobić w
    deklaracji za następny okres. Ponieważ okresem rozliczeniowym jest
    kwartał, zamiast 2 miesięcy na odliczenie mamy pół roku :)

    Jest tylko jeden warunek żeby to wszystko zadziałało - minimum
    dyscypliny finansowej i świadomość, że zaciąga sie od państwa pożyczkę
    na te 3 miesiące i trzeba ją będzie bezwarunkowo zwrócić.
    W tej chwili z 8 moich klientów którzy byli kiedyś na kwartalnym został
    jeden, reszta po roku wróciła na miesięczny VAT.
    Nie byli w stanie jednorazowo zabezpieczyć sobie środków na zapłatę VAT
    za trzy miesiące. Na ogół okazywało się, że ten VAT który tak naprawdę
    pożyczyli od skarbu państwa, gdzieś przejedli.

    Z mojego doświadczenia wynika, że im mniejsza działalność i im mniejsza
    elastyczność finansowa (np. jeden klient się spóźnia z zapłatą i już nie
    mamy pieniędzy rachunek za telefon) tym gorzej wygląda to w rozliczaniu
    kwartalnym.

    Ale w razie czego po roku można wrócić do miesięcznego. :)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2006-05-06 10:14:26
    Od: "pisarczyk" <q...@q...co>

    > Napiszcie proszę kilka zdań o placeniu VAT'u co miesiąc lub co kwartał.
    Jakie
    > macie odczucia na ten temat. co wam odpowiada a co nie...
    Dla mnie korzyścią jest skrócenie czasu spływu pieniędzy za faktury.
    Kwartalne rozliczanie jest kasowe (w uproszczeniu), więc by klient naliczył
    musi zapłacić (w uproszczeniu).
    Pozdrawiam
    Darek

  • 7. Data: 2006-05-06 13:10:14
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    pisarczyk wrote:

    > Jakie
    > Dla mnie korzyścią jest skrócenie czasu spływu pieniędzy za faktury.
    > Kwartalne rozliczanie jest kasowe (w uproszczeniu), więc by klient
    > naliczył musi zapłacić (w uproszczeniu).

    Rozliczanie kasowe jest kwartalne. Rozliczanie kwartale niekoniecznie jest
    kasowe. Można się rozliczać z VAT kwartalnie na ogólnych zasadach.

    Poza tym jakoś coraz mniej kasowców dookoła. Bo dziwny trafem duże firmy nie
    lubią "kasowych" kontrahentów, ciekawe czemu?

    Maddy

    --
    Maddy
    Jabber ID n...@e...com.pl

  • 8. Data: 2006-05-06 13:45:26
    Od: "pisarczyk" <q...@q...co>

    > Rozliczanie kasowe jest kwartalne. Rozliczanie kwartale niekoniecznie jest
    > kasowe. Można się rozliczać z VAT kwartalnie na ogólnych zasadach.
    Racja, od czasu przejścia na kasowe zapomniało mi się.

    > Poza tym jakoś coraz mniej kasowców dookoła. Bo dziwny trafem duże firmy
    nie
    > lubią "kasowych" kontrahentów, ciekawe czemu?
    Pewnie jak napisałem wcześniej: by naliczyć trza zapłacić (w uproszczeniu),
    dodatkowa fatyga: trza pilnować: kiedy zapłacona by móc naliczyć. Mi jakoś
    nikt fochów stroi jak widzi MP.

    Pozdrawiam
    Darek