  • 31. Data: 2004-05-25 22:11:38
    Temat: Re: VAT na internet - jaka stawka
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "efe" <e...@t...pl> napisał w wiadomości

    > informatyka-samouka wszystko do neo ( modem, sdi, neo ) to dostep
    > wdzwaniany, zas powyzej neo czyli od dsl to dostep szerokopasmowy :)

    dobra teoria, to jak z krzeslem i krzeslem elektrycznym:-)
    chyba teoria nie trafiona, albo trafiona ale kula w plot:-)

    stad pytam co to jest dostep szerokopasmowy moze jakis znawca ale nie samouk
    sie wypowie

    ania - z szerokousmiechnieta buzia
    www.aem.pl GG: 1145538
    osiolek F650 CS i jeszcze 143 spiace kucyki

  • 32. Data: 2004-05-25 23:41:56
    Od: "efe" <e...@t...pl>

    > stad pytam co to jest dostep szerokopasmowy moze jakis znawca ale nie
    samouk
    > sie wypowie

    Jedyny znawca jakiego znalazlam o tej porze ;) pisze że na www podanej
    ponizej znajduje sie ładnie opracowana i jak podejrzewam *urzędowa*
    interpretacja pojęcia "dostep szerokopasmowy" :
    http://www.informatyzacja.gov.pl/scripts/detail.asp?
    id=265 , wybrać z
    plików do pobrania "instrukcje wypelnienia formularza"
    na wszelki wypadek gdyby strona nie chciala sie otworzyc, zamieszczam
    ponizej punkt 1:

    "1. Dostęp szerokopasmowy - rodzaj połączenia, które cechuje się dużą
    szybkością przepływu informacji mierzoną Kb/s (kilobitach na sekundę) lub w
    Mb/s (megabitach na sekundę). Dostęp szerokopasmowy umożliwiają technologie
    xDSL (ADSL, SDSL, IDSL, HDSL, RADSL, VDSL), sieci telewizji kablowej, łącza
    satelitarne, stałe połączenie bezprzewodowe. W warunkach polskich za dostęp
    szerokopasmowy można rozumieć dostęp z przepustowością powyżej 56 Kb/s, co w
    praktyce oznacza dostęp łączem stałym;"

    Mam nadzieje ze jest to zadowalajaca odpowiedz, niestety nie doczytalam kto
    jest autorem w/w interpretacji, moze jakis kolejny samouk ;)

    pozdrawia, rownie usmiechnieta lecz spiaca efe

  • 33. Data: 2004-05-26 07:30:13
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Maddy napisał:

    > Rozumiem że dla ciebie okreslenie "prowadzenie działalności gospodarczej
    > na dostęp szerokopasmowy" jest poprawnie sformułowane po polsku?

    Owszem. Sporo takich konstrukcji słyszałem u przedstawicieli klas
    społecznych utrzymujących się z pracy własnych rąk. Spytaj takiego
    osobnika czy wie, że wyraża sie niepoprawnie.
    Spora gromadka podobnych przedstawicieli "tworzy" i głosuje ustawy w
    sejmie obecnej kadencji. Ustawy sa pisane ich językiem.

    > Dopóki ktos duży sie na tym przepisie nie pośliźnie, dopóty bedziemy
    > mieli jak w wyliczance - na kogo wypadnie na tego 22% a na kogo nie ten
    > zwolniony.

    Tepsiarze poszli po linii najmniejszego oporu: "jak damy zw. a okaże
    się, że jednak 22 to dostaniemy w d..., a jak damy 22% to tyły mamy
    zawsze bezpieczne, a że tym wałom naszym klientom narobimy bagna to rybka".
    Do kitu z takimi prawnikami, tylko biorą za darmo pieniądze.

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 34. Data: 2004-05-26 07:53:51
    Od: "druciak" <t...@x...onet.pl>

    (...)
    > Pytanie czy masz DSLa na firmę?
    > Jeżeli tak to raczej spytaj ich czy sie nie pomylili.
    > Jeżeli masz linie na osobę fizyczną, nie na "firmę" to Tepsa nie wnika
    > co z tym dalej robisz skoro dla niej nie ma śladu działalności
    gospodarczej.
    Mam jak najbardziej na DG (jednoosobową). Dzwoniłem na osławioną błękitną
    9393
    i pani powiedziała, że małe firmy zostały zwolnione z VATu. I jeśli chcę tę
    decyzję
    na piśmie, to mam sie udać to Telepunktu. Nie wiem tylko na jakiej podstawie
    oni określają czy firma jest mała, czy nie. Może po wysokości rachunków ?
    ;-)

    > A tak a propos - czy DSLa można udotępniać dalej bez specjalnej zgody od
    > TPSA?
    > Pamiętam że kiedys były z tym problemy.. a może to z SDI?
    Posiadam usługę Internet DSL, taka praktycznie "neostrada" tylko dla
    biznesu.
    W regulaminie nic nie stoi na ten temat...

    Pozdrawiam,
    --
    K.G.

  • 35. Data: 2004-05-26 10:36:19
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

> [...]
    łącza
    > satelitarne, stałe połączenie bezprzewodowe.

    By sie mniej/wiecej zgadzalo. Przy transmisji przez linie telefoniczna
    mamy 2 mozliwosci - pasmo podstawowe, czyli modem oraz transmisje
    szerokopasmowa - tu wpadaja wszelkie xDSL'e.
    I tu jest problem - o ile DLS TP to na pewno "szerokie pasmo", o tyle
    neostrada?? Przyjmuja, ze nie. A neo to wlasnie ADSL - czyli szerokie
    pasmo jak byk! Zeby bylo ciekawiej, to namiastka neo bylo sdi - tez na
    pasmie szerszym niz podstawowe.

    > W warunkach polskich za dostęp
    > szerokopasmowy można rozumieć dostęp z przepustowością powyżej 56 Kb/s, co
    > praktyce oznacza dostęp łączem stałym;"

    Sztywna granica 56kbps nie jest wlasciwym podejsciem. A co z ISDN ??
    To na pewno nie jest dostep szerokopasmowy, mimo 64kbps/kanal.

    Moi BARDZO SKROMNYM zdaniem ustawa powinna definiowac
    takie terminy jasno i precyzyjnie. Bez tego zawsze bedzie mnogosc
    interpretacji.

    PawelZ
    -----------

    ------------

  • 36. Data: 2004-05-26 18:42:20
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "Bozoo" <z...@z...eu.org> napisał w wiadomości

    > Moi BARDZO SKROMNYM zdaniem ustawa powinna definiowac
    > takie terminy jasno i precyzyjnie. Bez tego zawsze bedzie mnogosc
    > interpretacji.

    i wlasnie po to byla ta mala podpucha:-) zeby przeczytac takie
    podsumowanie:-)
    jak czegos nie ma jednej ustawie mozna szukac wyjasnienia w innej (np te
    nieszczesne pojazdy samochodowe) a tego dostepu jakos w innych ustawach
    znalezc nie mozna...

    ania

  • 37. Data: 2004-05-27 09:05:24
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > jak czegos nie ma jednej ustawie mozna szukac wyjasnienia w innej (np te
    > nieszczesne pojazdy samochodowe) a tego dostepu jakos w innych ustawach
    > znalezc nie mozna...
    To niech nas ustawodawca odesle gdzie trzeba
    zebysmy sie opierali na tych samych definicjach.
    To moze powinnismy szukac w kodeksie drogowym
    (tam na 100% sa zdefiniowane rózne pojazdy)
    albo w podrecznikach do informatyki (tych jest
    wiecej a wiec i róznych definicji daloby sie po
    kilka do kazdego pojecia doszukac).

    PawelZ
    -----------

  • 38. Data: 2004-05-27 09:30:49
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Bozoo napisał:

    > To niech nas ustawodawca odesle gdzie trzeba
    > zebysmy sie opierali na tych samych definicjach.
    > To moze powinnismy szukac w kodeksie drogowym
    > (tam na 100% sa zdefiniowane rózne pojazdy)

    Akurat pojazdy samochodowe sa zdefiniowane tylko w jednej ustawie i
    wszystkie inne się do niej odnoszą.
    Tu nie ma problemu - jeżeli nie mamy definicji w tej ustawie to szukamy
    w innych. I trafiamy tylko na jedna ustawową defnicję (nie znalazlam
    innych) i to definicję ogolna a nie "dla potrzeb ustaw prawo o ruchu
    drogowymy".
    Gdybyśmy trafili na więcej, byłby problem ale wtedy ustawodawca musiałby
    wyraźnie powiedziec o ktorą definicje chodzi.
    Tak że nawet jeżeli od strony formalnej nie jest w porządku, to szanse
    na wygranie sprawy ze względu na rzekomy brak definicji są żadne.

    > albo w podrecznikach do informatyki (tych jest
    > wiecej a wiec i róznych definicji daloby sie po
    > kilka do kazdego pojecia doszukac).

    A podreczniki to już nie jest norma powszechnie obowiązująca.
    Ustawodawca nie może po definicje odsylać do podręcznika czy
    encyklopedii. Może do innego przepisu.
    Teoretycznie powinna byc jakas definicja w prawie telekomunikacyjnym
    albo pokrewych, ale nie chce mi sie tak "daleko od domu" dłubać.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 39. Data: 2004-05-27 09:39:35
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > Akurat pojazdy samochodowe sa zdefiniowane tylko w jednej ustawie i
    > wszystkie inne się do niej odnoszą.
    OK, nie wiem - nie szukałem, to sie nie sprzeczam.

    > Teoretycznie powinna byc jakas definicja w prawie telekomunikacyjnym
    Teoretycznie powinno być jeszcze kilka innych rzeczy.
    Moim zdaniem nasza grupa pisząca ustawy zarabia na tyle,
    żeby (choćby drobnymi literkami) napisać źródło, skąd
    pobrali definicję danego pojęcia.
    A tak - musimy wertować całe prawo, węsząc czy gdzieś
    nie zmieniło się jakieś słowo, któreby nas dotyczyło....

    PawelZ
    -----------

  • 40. Data: 2004-05-27 21:12:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 May 2004, Bozoo wrote:

    >+ > jak czegos nie ma jednej ustawie mozna szukac wyjasnienia w innej
    [...]
    >+ To niech nas ustawodawca odesle gdzie trzeba
    >+ zebysmy sie opierali na tych samych definicjach.

    Optymista :]
    Oczywiscie ze ja bym chciał "formalnie" ! :)

    >+ To moze powinnismy szukac w kodeksie drogowym
    >+ (tam na 100% sa zdefiniowane rózne pojazdy)

    Pociesze cię: za to nie ma okreslenia ruchu obrotowego ani okrężnego,
    w nagrodę ustawodawca łaskaw był zdefiniowac dwa rodzaje czegos co nazwał
    "skrzyżowaniem" i nie precyzuje potoczna "jazda po rondzie" to stały
    "kierunek jazdy" czy też wręcz przeciwnie następuje ciagła rotacja :>
    I podobny brak definicji przy problemie "skrzyżowania z łamanym
    pierwszeństwem".
    Odradzam stawianie KD (formalnie: UPoRD) za wzór :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)