  • 21. Data: 2004-05-25 13:52:50
    Temat: Re: VAT na internet - jaka stawka
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Maddy napisał:

    > poinformowanych ;-) prawnicy Tepsy doszli o wniosku że ten dodatek "na
    > dostep szerokopasmowy" to błąd redakcyjny (fakt że ani po polsku ani po
    > łacinie, a i celowośc takiego przepisu jest wątpliwa).

    Ale mądrale. Mamy to sobie poskreślać w swoich egzemplarzach dziennika
    ustaw? To może ja sobie jeszcze wykreślę te kawałki, które też uznam za
    błąd redakcyjny. Znajdę tego sporo. Może niech każdy sobie wyrzuci z
    ustawy ten fragment, który mu się nie podoba.

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 22. Data: 2004-05-25 14:18:43
    Od: Marek Michalkiewicz <s...@a...gda.pl.invalid>

    Bozoo <z...@z...eu.org> wrote:
    > Regulamin tej usugi tego nie zabrania.

    Ale uwaga na punkt regulaminu, który mówi o możliwości rozwiązania
    umowy za naruszenie przepisów ustawy Prawo telekomunikacyjne. A ta
    wymaga zgłoszenia do URTiP (na miesiąc przed rozpoczęciem) działalności
    telekomunikacyjnej nie wymagającej zezwolenia - do tego trzeba mieć DG
    (a w zakresie musi być wpisane świadczenie usług telekomunikacyjnych -
    URTiP wymaga przedstawienia wpisu do ewidencji).

    > Natomiast NIGDY nie bylo i nie jest wolno udostepniac Neostrady.

    Poza lokal. Czyli do sąsiada nie wolno, ale kawiarenka - OK (w myśl PT
    jest to sieć wewnętrzna i zgłaszać nie trzeba). Kto wie, może dlatego
    ktoś się postarał o 22% VAT "na dostęp szerokopasmowy"...

    Marek

  • 23. Data: 2004-05-25 15:24:35
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > Poza lokal. Czyli do sąsiada nie wolno, ale kawiarenka - OK

    Wlasnie - Poza Lokal.
    A ciekawe jak to jest w takim przypadku - jest sobie
    firma, ktora posiada biurowiec na posesji. Kupuje neo
    i rozdziela na wszystkie biura - wszystko OK.
    Ale teraz ta firma kupuje drugi biurowiec na drugiej dzialce.
    Co wtedy - wolno im pociagnac tam ten kabel?
    A co jak wybuduja drugi budynek na tej pierwszej dzialce?

    PawelZ
    -----------

  • 24. Data: 2004-05-25 15:30:48
    Od: "ania" <a...@e...pl>

> [...]
    > poinformowanych ;-) prawnicy Tepsy doszli o wniosku że ten dodatek "na
    > dostep szerokopasmowy" to błąd redakcyjny (fakt że ani po polsku ani po

    a ja za sdi dostalam na firme fakture ze zwolnieniem:-)
    zobacze jak przyjdzie do drugiej firmy za neostrade:-)
    moze co miasto czy wojewodztwo to inaczej "wnioskuja":-)?

    ania
    www.aem.pl GG: 1145538
    osiolek F650 CS i jeszcze 143 spiace kucyki

  • 25. Data: 2004-05-25 18:21:05
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik ania napisał:

    > a ja za sdi dostalam na firme fakture ze zwolnieniem:-)
    > zobacze jak przyjdzie do drugiej firmy za neostrade:-)
    > moze co miasto czy wojewodztwo to inaczej "wnioskuja":-)?

    Zrobiłam dzis mała sonde po klientach i znajomych. Tych prowadzących
    działalnośc gospodarczą i mających linie "firmowe". Będzie ok 20
    przypadków. Wszyscy juz dostali rachunki z Tepsy. Wszyscy z jednego
    miasta. Żaden nie zajmuje sie dostarczaniem dostępu do internetu w
    żadnej formie. I nie widać żadnej prawidłowości.
    Neostrady, dsl, sdi, - na chybił trafił albo zwolnione albo 22.
    Ba, dsl ze stawka zw. dostała znajoma spółka z o.o.! Osoba prawna i to
    jak najbardziej prowadząca działalnośc gospodarczą.
    Na tej samej fakturze neo jest na 22% (ale dsl jest w innej lokalizacji
    a neo w innej). Paranoja.

    To juz nawet nie kwetsia "co miasto to inaczej". To jest kompletny burdel.
    A mali dostawcy czekali co zrobi Tepsa. Teraz mają zagwozdkę.

    Ja posiedzę i poczekam... A co mi tam. Zniesli sankcję VATowską a tego
    VATu od neo i dsl nie jest tak dużo. Moge zaryzykować :-)

    Maddy "byłoby to smieszne gdyby nie było straszne"

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 26. Data: 2004-05-25 18:38:47
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik /slawek napisał:

> [...]
    > błąd redakcyjny. Znajdę tego sporo. Może niech każdy sobie wyrzuci z
    > ustawy ten fragment, który mu się nie podoba.

    Rozumiem że dla ciebie okreslenie "prowadzenie działalności gospodarczej
    na dostęp szerokopasmowy" jest poprawnie sformułowane po polsku?
    Bo zaden inny przepis nie używa tak wątpliwej konstrukcji językowej.
    Prowadzenie działalności na transport? Na handel hurtowy?
    I nie sposób znaleźć niczego podobnego w innych przepisach.

    Porównując do innego dorobku naszych ustawodawców, takiego bubla
    językowe nie widziałam.

    Do tego ustalenie celu czy tez intencji ustawodawcy jest po prostu
    niemożliwe. Co chciał osiągnąć?
    I przede wszystkim czy użytkownik indywidualny to osoba fizyczna?
    Bo wszyscy tak to odczytują. I na ogół jest to osoba fizyczna
    nieprowadząca działalności gospodarczej. W ogóle. Ale w potocznym
    rozumieniu tego słowa. Ustawa nie definiuje użytkownika indywidualnego.
    Czy sp. z o.o. jest użytkownikiem indywidualnym? A spółka jawna lub cywilna?

    Dopóki ktos duży sie na tym przepisie nie pośliźnie, dopóty bedziemy
    mieli jak w wyliczance - na kogo wypadnie na tego 22% a na kogo nie ten
    zwolniony.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 27. Data: 2004-05-25 18:56:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 May 2004, Maddy wrote:
> [...]
    [...]
    >+ Neostrady, dsl, sdi, - na chybił trafił albo zwolnione albo 22.

    To może posondujemy na grupie i jakąś korelację znajdziemy ;)
    Ja: SDI, DG OF, zwolnione.
    Kto następny ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 28. Data: 2004-05-25 21:15:21
    Od: Marek Michalkiewicz <s...@a...gda.pl.invalid>

    > To może posondujemy na grupie i jakąś korelację znajdziemy ;)
    > Ja: SDI, DG OF, zwolnione.

    Dzisiaj się okazało: DSL, 2-osobowa spółka cywilna (ze zgłoszoną do
    URTiP działalnością telekomunikacyjną) - zwolnione.

    A tak swoją drogą, jak to jest: załóżmy, że powinienem dostać fakturę
    ze stawką VAT 22%, a dostałem ze zwolnieniem.
    - czy przyjęcie i zapłacenie takiej błędnie wystawionej faktury może
    mi grozić jakimiś konsekwencjami ze strony US, czy jest to problem
    wyłącznie firmy która mi tę fakturę wystawiła (tutaj TPSA)?
    - czy może być tak, że kiedyś dostanę fakturę korygującą i będzie
    trzeba jednak ten VAT dopłacić np. za kilka miesięcy wstecz?

    Marek

  • 29. Data: 2004-05-25 21:47:03
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    > Rozumiem że dla ciebie okreslenie "prowadzenie działalności gospodarczej
    > na dostęp szerokopasmowy" jest poprawnie sformułowane po polsku?

    ja bym poszla dalej i zapytala inaczej - co to jest "dostep szerokopasmowy"?
    albo co ustawodawca przez to rozumie:-)

  • 30. Data: 2004-05-25 22:10:31
    Od: "efe" <e...@t...pl>

    > ja bym poszla dalej i zapytala inaczej - co to jest "dostep
    szerokopasmowy"?
    > albo co ustawodawca przez to rozumie:-)

    Lepiej nie zadawac takich pytan, ustawa nigdzie nie wyjasnia co to jest
    dostep szerokopasmowy czy wdzwaniany, jak sie dowiedzialam od
    informatyka-samouka wszystko do neo ( modem, sdi, neo ) to dostep
    wdzwaniany, zas powyzej neo czyli od dsl to dostep szerokopasmowy :)

    Btw czy wogle ktokolwiek zlozyl zapytanie do us o to jaka stawka powinna byc
    dla firm? ;)

    pozdrawiam, efe