  • 1. Data: 2004-04-07 13:04:23
    Temat: VAT od paliwka
    Od: "CHRIS" <j...@p...onet.pl>

    Mam pytanko

    cytuje RP:
    Z nowej ustawy o VAT wynika, że jedynie podatek zawarty w paliwie kupowanym
    do samochodów ciężarowych o ładowności wyższej niż wynikająca ze specjalnego
    ustawowego wzoru może być odliczany w całości. W pozostałych wypadkach
    odliczenie jest albo zupełnie niemożliwe, albo wynosi tylko 50 proc. podatku
    zawartego w cenie paliwa. Dotyczy to zarówno paliwa silnikowego, oleju
    napędowego, jak i gazu.

    w jakiej sytuacji bedzie mozna odliczac 50% vatu od paliwu?

    CHRIS

  • 2. Data: 2004-04-07 13:48:20
    Temat: Re: VAT od paliwka
    Od: "Tomasz Kazalski" <t...@p...onet.pl>

    "CHRIS" <j...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > napędowego, jak i gazu.
    >

    > w jakiej sytuacji bedzie mozna odliczac 50% vatu od paliwu?

    Nie ma chyba żadnego warunku na 50% odliczenie paliwa.
    Z tego co wyczytalem w ustawie to jezeli ktos NIE_SPEŁNIA wzoru na
    Dopuszczalna ładowność to nie moze odliczyć VAT'u TYLKO od paliw (art 88 par
    1.3).
    Nie znalazłem nic w ustawie na temat remontów, napraw i innych zakupów.
    Czy to prawda (ze tylko paliw nie można odliczać jezeli samochód nie spełnia
    wzoru) - może ktoś potwierdzić ??

    Dzieki
    TK

  • 3. Data: 2004-04-07 14:08:41
    Od: "W.R." <h...@b...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kazalski" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma chyba żadnego warunku na 50% odliczenie paliwa.

    Nie ma - albo można odliczać VAT naliczony w paliwie albo nie można.

> [...]
    > Nie znalazłem nic w ustawie na temat remontów, napraw i innych zakupów.
    > Czy to prawda (ze tylko paliw nie można odliczać jezeli samochód nie

    Skoro nie ma zakazu a te remonty czy naprawy sa związane z czynnosciami
    opodatkowanymi
    to można odliczać VAT naliczony przy takich zakupach. Tak samo zresztą jak
    obecnie.
    No chyba że Minister skorzysta z ustawowej kompetencji zawartej w art 92 ust
    1 pkt 1
    i ogłosi w rozporządzeniu, że od takich usług nie można odliczać VAT-u.

    A tak na marginesie - ta delegacja dla ministra jest moim zdaniem
    niekonstytucyjna, gdyż pozwala
    na decydowanie o zwiększeniu obciążeń podatkowych droga pozaustawową. Ba -
    pozwala nawet na zmianę
    kategorii podatku z podatku od wartości dodanej na podatek obrotowy :)

    --

    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski

  • 4. Data: 2004-04-07 14:42:13
    Od: next<p...@p...onet.pl>

    Jest to na bank niekonstytucyjne. Teraz pytanie czy sam przepis
    ustawy jest niekonstytucyjny , czy też dopiero ewentualne
    rozporządzanie ograniczające odliczalność Vatu?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-04-07 15:05:58
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > Teraz pytanie czy sam przepis ustawy jest niekonstytucyjny,
    > czy też dopiero ewentualne .......
    Wszystko jedno - jezeli to pierwsze to ladne buty, jezeli drugie -
    mamy przepis nie do wykorzystania bo gdyby, to... laaadne buty ...

    PawelZ