eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiVAT od umow o dzielo. Wiem, ze trzeba, ale jak dokladnie? › Re: VAT od umow o dzielo. Wiem, ze trzeba, ale jak dokladnie?
    From: Ronin <r...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT od umow o dzielo. Wiem, ze trzeba, ale jak dokladnie?
    Date: Wed, 15 Dec 2004 10:04:57 +0100

    > Przed wystawieniem rachunku. Za umowę przekraczającą limit należy już
    > wystawić fakturę.
    >
    > Ustawa o VAT:
    > - art. 96/1 "Podmioty, o których mowa w art. 15, są obowiązane przed dniem
    > wykonania pierwszej czynności określonej w art.5 złożyć naczelnikowi urzędu
    > skarbowego zgłoszenie rejestracyjne (...)"
    > - art. 113/4 "zawiadomienie musi nastąpić przed dniem wykonania pierwszej
    > czynności (...)"

    No tak, ale ja nie mam DG. Po prostu pracowalem na umowy o dzielo. Czy
    to nie jest tak, ze dopiero jak wplyw z ostatniej umowy o dzielo
    przekroczy limit 10 000 Euro, to wtedy place VAT od nadwyzki i ide sie
    zarejestrowac?

    Pytam, bo w Art.113/1 jest napisane, ze jesli w zeszlym roku nie
    zarobilem wiecej niz 10 000 Euro, a nie zarobilem, to jestem zwolniony.

    A w art. 113/4 napisane jest, ze jezeli wartosc sprzedazy u podatnikow
    zwolnionych od podatku na podstawie 113/1 przekroczy 10 000 Euro, to
    "zwolnienie traci moc w momencie przekroczenia tej kwoty. Obowiazek
    podatkowy powstaje z momentem przekroczenia tej kwoty, a opodatkowaniu
    podlega nadwyzka sprzedazy ponad te kwote".

    I dlatego prosze jeszcze o ostateczne potwierdzenie.
    Czy moge jeszcze teraz sprzedac program na umowe o dzielo i dopiero
    potem isc sie zarejestrowac jako platnik VAT? Obowiazek, o ktorym jest
    mowa w art 113/4 zaistnieje dopiero jak dostane pieniadze z tej umowy.

    Czy tez jest (niestety) tak jak sugerujesz, ze musze juz teraz isc do
    urzedu, a klientowi wystawic juz koniecznie FV? No bo jeszcze nie
    przekroczylem. Dopiero przekrocze.

    A jak ja wskocze w VAT, a on sie rozmysli? Bede cierpial przez
    najblizsze 3 lata, bo generalnie nie przekraczam tych 10 000 Euro.

    Dlatego to dla mnie takie wazne pytanie.