    From: "Kriss" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT -spozniona deklaracja-kara
    Date: 3 Feb 2008 22:46:34 +0100

    > Witam,
    >
    >    W kwietniu 2007 zamykalem DG, 25 tego miesiaca mialem zlozyc deklaracje
    > VAT za luty, jako ze dzialalnosc na zamknieciu wszystkie kwoty byly 0.
    Jak przeczytasz co napisałeś to dojdziesz do wniosku ,że ;
    1. deklarcje za luty składa się do 25 marca

    > Niestety zachorowalem i nie bylem w stanie zlozyc/wyslac deklaracji
    > osobiscie poprosilem zaufana osobe ktora miala wyslac 25.
    > Osoba ta wyslala 26 nie powiadamiajac mnie o tym a ja glupi nie sprawdzilem
    > potwierdzenia wyslania listu poleconego.
    2. 25 - którego miesiąca ?
    > W czwartek otrzymalem wezwanie z US za 56 ustp 4 kodeksy karrnego
    > skarbowego.
    > Jako ze w piatek nie moglem sie dodzwonic do US -pytanie co mnie czeka jaka
    > kara?
    > Przez 4 lata dzialalnosci nie spoznialem sie ani razu, co do choroby to mam
    > karte z przychodni z data wizyty-zwolnienia nie bralem bo nie potrzebowalem.

    Jesli masz karte z przychodni jak piszesz to jest to dowód - pytanie co lekarz
    napisał . Jęsli charakter "niedyspozycji" - jest uniemozliwiajacy osobiste
    działanie - to ok. nawet jesli nie masz zwolnienia - oczywiscie w powiazaniu
    z ; istnieniem osoby która zobowiązana była przez Ciebie do złożenia deklaracj
    w terminie.
    > Prosze o pomoc bo spac to ja nie moge a nie stac mnie na zaplacenie 1500 zl
    > Czy ew. moge sie odwolac od mandatu?
    > Mozecie podzielic sie doswiadczeniami co zrobic w takim wypadku?
    > Chcial bym uczciwie przedstawic sprawe w US.
    >
    > Z gory
    > dzieki
    > Piotrek

    No i dobrze myslisz - jeśli fakty przedstawiają się tak jak piszesz i nie ma co
    do tego żadnych wątpliwości - wnoś o : uznanie winnym i odstąpienie od karania
    (zachowanie należytej staranności i "nie z własnej winy" a także "znikoma
    szkodliwość społeczna -czynu",

    jesli są wątpliwości nie ściemniaj tylko; zaproponuj "samoukaranie" - podaj
    kwotę jaka jesteś w stanie zapłacić i uzasadnij jej wysokość , jeśli urzędnik
    z W KS US - bedzie innego zdania - a czujesz się niewinny i masz na to dowody ,
    lub zaproponowana wysokość kary jest niewspółmierna do winy lub wysokosci
    twoich obecnych dochodów - żadaj skierowania sprawy do sądu - wbrew pozorom
    sądy bywają łagodniejsze od urzędasów.Jeśli jesteś winny i ściemniasz - ukaraj
    się sam - zapłać i nie targuj się. Unikniesz wpisu do ROS.

    Od jak piszesz "mandatu" - odwołać się nie możesz - jesli wystawiony i przyjęty
    został według obowiązujacych zasad i nie wystapiły inne okoliczności
    wykluczajace jego wystawienie i przyjecie łącznie.

    Pzdr- i powodzenia - Kriss