    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT w wysyłkach Poczty Polskiej a faktury
    Date: Wed, 8 Feb 2006 23:45:44 +0100

    On Tue, 7 Feb 2006, "Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne)" wrote:

    > Wg mojego US nie. Poczta Polska korzysta z przedmiotowo-podmiotowego
    > zwolnienia z VAT (czy jakoś tak). Takie swoiste rozumienie wolnego rynku...

    O ile rozumiem zdanie że "nie może refakturować", to kolejne zdanie
    nijak się do niego nie odnosi!
    Przecież rewfaktura m.in. wyróżnia się tym że wolno ją wystawić na
    czynność do której m.in. nie mamy upranień - dajmy na to refakturę
    na część prądu, mimo że:
    - nie jesteśmy podatnikiem akcyzy (!)
    - nie mamy uprawnień ZE do obrotu energią (to jest INNA
    sprawa, niż akcyza)

    Zaznaczam: ja WIDZĘ pewne argumenty przeciw refakturze.
    Ale argument który podajesz dotyczy ZWYKŁEJ faktury, czyli
    po (uprzednim!) obaleniu tezy że nie może być mowy o refakturze.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)