  • 1. Data: 2006-02-06 20:57:12
    Temat: VAT w wysyłkach Poczty Polskiej a faktury
    Od: "kasłoń" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    mam pewien problem - sprzedaję 90% swoich wyrobów wysyłkowo - wystawiam
    kupującym faktury - i umieszczam na nich koszty wysyłki. Z poczty dostaję
    faktury obłożone stawką VAT zwolnioną lub 0%. Teraz pytanie - jaka stawkę mam
    stosować ja? Nie zarabiam na wysyłce - z Poczty biorę fakturę na 6,50 - to
    6,50 daję na swojej fakturze - a czasem jestem w plecy, bo podam klientowi
    jakąś stawkę, a paczka jednak waży więcej. Generalnie - nic na tym nie
    zarabiam.
    Jaką stawkę stosować? Na razie dla bezpieczeństwa daję 22% - ale o te 22% od
    każdej wysyłki jestem w plecy. Jak wygląda ta kwestia u Was? Logicznie
    myśląc - powinienem dawać stawki te same co poczta - ale wiadomo, że w
    kontaktach z US o logikę trudno...

    Pozdrawiam
    kasłoń

  • 2. Data: 2006-02-06 21:04:48
    Temat: Re: VAT w wysyłkach Poczty Polskiej a faktury
    Od: "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl>

    Użytkownik "kasłoń" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > każdej wysyłki jestem w plecy. Jak wygląda ta kwestia u Was? Logicznie
    > myśląc - powinienem dawać stawki te same co poczta - ale wiadomo, że w

    przewijal sie ten watek na grupie juz kilka razy.
    ty doliczac musisz 22%.

    pzdr
    pit

  • 3. Data: 2006-02-06 21:35:52
    Od: "Langi" <l...@...pl>

> [...]
    > każdej wysyłki jestem w plecy. Jak wygląda ta kwestia u Was? Logicznie
    > myśląc - powinienem dawać stawki te same co poczta - ale wiadomo, że w

    wszystko zalezy od miejscowego urzedu i stad wiadomo ze np. Lublinie, Nowym
    Saczu, Lodzi vat placic trzeba a np w Bielsko Bialej, Warszawie-Moktow,
    Warszawa-Wola, Poznań-Nowe Miasto, paraonja ale niestety tak jest pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-02-06 21:47:57
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "pit." wrote:

    > przewijal sie ten watek na grupie juz kilka razy.
    > ty doliczac musisz 22%.

    a nie moze "refakturowac" kosztow wysylki?

    ________________
    Lucyfer. Belzebub. Szatan. Czy istnieje? Jaki ma wpływ na ludzi
    w obecnych czasach? Czy te nazwy to tylko personifikacja zła? Demony
    opętanie, amulety, egzorcyzmy, kult szatana .... http://tiny.pl/mtwj

  • 5. Data: 2006-02-07 08:19:13
    Od: "Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne)" <p...@w...pl>

    Hikikomori San napisał(a):

    > a nie moze "refakturowac" kosztow wysylki?

    Wg mojego US nie. Poczta Polska korzysta z przedmiotowo-podmiotowego
    zwolnienia z VAT (czy jakoś tak). Takie swoiste rozumienie wolnego rynku...

    Piotr Hołda
    f o t o . m a s z y n a . p l - http://foto.maszyna.pl

  • 6. Data: 2006-02-07 12:40:33
    Od: "Agnieszka Gocan" <a...@w...pl>

> [...]
    > każdej wysyłki jestem w plecy. Jak wygląda ta kwestia u Was? Logicznie
    > myśląc - powinienem dawać stawki te same co poczta - ale wiadomo, że w

    A ja dla odmiany zapytam KPiR czy KH??. Jak dostanę odpowiedź KH to wyjaśnie
    co można zrobić. Jak KPiR to nic nie można zrobić (moim zdaniem) i trzba dać
    22%.

    Pozdrawiam,
    agagoc

  • 7. Data: 2006-02-07 13:45:53
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "Agnieszka Gocan" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > A ja dla odmiany zapytam KPiR czy KH??. Jak dostanę odpowiedź KH to wyjaśnie
    > co można zrobić. Jak KPiR to nic nie można zrobić (moim zdaniem) i trzba dać
    > 22%.
    to napisz -moze komus sie przyda

  • 8. Data: 2006-02-07 15:21:21
    Od: "Kasjan Staronka" <k...@W...gazeta.pl>

    Agnieszka Gocan <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    wyjaśnie
    > co można zrobić. Jak KPiR to nic nie można zrobić (moim zdaniem) i trzba

    KPiR

  • 9. Data: 2006-02-07 18:19:23
    Od: "m." <m...@W...pl>

    Użytkownik "Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne)"

    > Wg mojego US nie. Poczta Polska korzysta z przedmiotowo-podmiotowego
    > zwolnienia z VAT (czy jakoś tak). Takie swoiste rozumienie wolnego
    rynku...
    a który to US? Bo wg mojego przyjmowane są tzw. refaktury z 0%.

    m.

  • 10. Data: 2006-02-07 18:27:51
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@W...pl> napisal(a):

    > Użytkownik "Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne)"

    > rynku...
    > a który to US? Bo wg mojego przyjmowane są tzw. refaktury z 0%.

    No z 0% to raczej na pewno nie :)
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl