  • 1. Data: 2003-04-07 11:41:24
    Temat: VAT7 zakupy- jeszcze raz
    Od: "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl>

    Rozwijając temat faktur zakupowych za usł. nie podlegające VAT:
    a co z fakturami za zakupy związane ze sprzedażą wyłącznie zwolnioną -
    trzeba wpisywać do rejestru VAT zakupów (dla porządku, ponieważ do dekl. VAT
    nie są ujmowane)? Jeżeli tak, to czy można ujmować ich wartość w jednej
    kwocie (brutto), w jednej kolumnie. Czy też należy wtedy dokonać "pełnego
    wpisu" faktury tzn. z podziałem na stawki?
    Iwo

  • 2. Data: 2003-04-07 16:34:22
    Temat: Re: VAT7 zakupy- jeszcze raz
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > kwocie (brutto), w jednej kolumnie. Czy też należy wtedy dokonać "pełnego
    > wpisu" faktury tzn. z podziałem na stawki?

    Pelnej odpowiedzi udziela Ci tutejsi eksperci,
    ale poniewaz grupa zacheca takze poczatkujacych do
    dzielenia sie z innimi informacjami, to napisze co wiem:

    Do rejestru zakupow VAT nie musisz wpisujesz faktur:

    - na ulugi/towary ze stawką "ZW" (jesli jednak 0% to wpisujesz)
    - na towary, od ktorych i tak VAT odliczyc nie mozesz (benzyna os.)
    - wystawionych przez nie-vatowcow

    Jesli chodzi o faktury na zakupy z vatem (nie "ZW")
    zwiazane wylacznie ze sprzedaza nieopodatkowana
    to nie bede zabieral glosu, bo sie boję :-)

    latet

  • 3. Data: 2003-04-07 20:38:25
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jesli chodzi o faktury na zakupy z vatem (nie "ZW")
    > zwiazane wylacznie ze sprzedaza nieopodatkowana
    > to nie bede zabieral glosu, bo sie boję :-)

    Panowie, delkaracje VAT rozliczaja VAT.
    nie zadne kwoty brutto faktur bez vat - w rejestrach.

    VAT7 rozlicza VAT,
    jezeli dokument nie ma VAT (od nievatowca lub zw)
    to nie ma go w rejestrach. jak nie ma go w rejestrach VAT
    (tylko dokumenty z VAT!) to nie ujmuje sie go w VAT7.

  • 4. Data: 2003-04-07 20:40:06
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl> napisał w
    wiadomości news:b6robl$2h0$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Czy też należy wtedy dokonać "pełnego
    > wpisu" faktury tzn. z podziałem na stawki?

    co chcesz dzielic na stawki skoro tam nie ma zadnej stawki!?

  • 5. Data: 2003-04-07 21:10:53
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Krzysztof Gil -----###
    > jezeli dokument nie ma VAT (od nievatowca lub zw)
    > to nie ma go w rejestrach. jak nie ma go w rejestrach VAT
    > (tylko dokumenty z VAT!) to nie ujmuje sie go w VAT7.

    a z tymi rejestrami to bym polemizował (chyba)...
    znaczy tak sobie myślę, że przespałem i pewnie gdzieś na grupie to leży,
    ale ja bym prosił podstawę (najlepiej prawną), że faktury na której mam
    towar (tudzież środek trwały) zwolniony z vat mam nie wpisywać do
    rejestru zakupów vat...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 6. Data: 2003-04-08 06:46:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik hADeSik napisał:

    > ale ja bym prosił podstawę (najlepiej prawną), że faktury na której mam
    > towar (tudzież środek trwały) zwolniony z vat mam nie wpisywać do
    > rejestru zakupów vat...

    A podasz mi podstawe prawną mówiąca że masz wpisywac w rejestrach zakupy
    od których nie przysługuje odliczenie VAT naliczonego?
    (dla jasności - nie wiem czy zauwazyłes ale konsekwencją niewpisania
    faktury do rejestru jest tylko i wyłącznie niemoznośc odliczenia VAT
    naliczonego - niewątpliwe wielka dolegliwość w przypadku sprzedaży
    zwolnionej i stawki 0%, nie mówiąc juz o sytuacjach w których z mocy
    prawa nie przysługuje odliczenie - toz to prawdziwa katastrofa)

    Ja poproszę podstawę prawną dokonywania w rejestrze zakupów
    *jakichkolwiek* wpisów które nie maja odniesienia na deklaracji VAT-7.

    Ustawa o PTU reguluje kwestie rejestrów zakupu VAT w nastepujący sposób
    - rejest ma byc prowadzony tak aby na jego podstawie mozna było wypełnic
    deklaracje VAT-7 oraz maja byc w nim ujmowane kwoty VATu do odliczenia.
    Koniec regulacji.
    Jeżeli wpiszę do rejestru VAT zakupy zw. i te od których nie przysługuje
    odliczenie, to rejestr nie spełnia powyższego warunku - żeby wypełnic
    deklaracje VAT musze go "w biegu" korygowac o pozycje które na
    deklaracji znaleźc sie nie powinny.

    A teraz, Hadesik, zadziw mnie :-)

    Maddy "czekam z niecierpliwościa"

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-04-08 07:52:21
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > zwolnionej i stawki 0%, nie mówiąc juz o sytuacjach w których z mocy
    > prawa nie przysługuje odliczenie - toz to prawdziwa katastrofa)

    Dla mnie jedyna watpliwosc budzi tu stawka 0%.
    Jak mi niegdys tu poradzono - wpisuje takie zakupy do rejestru VAT
    i wplywa to oczywiscie na kwoty wpisane na VAT-7,
    ale tylko w kolumnie netto, a nie na to ile mam urzedowi zaplacic PLN.

    Inna sprawa to faktura na ktorej sa pozycje o roznych stawkach VAT,
    w tym takze "ZW". Jak mi wielokrotnie radzono - wszystko z takiej
    faktury trzeba przepisac do odpowiednich kolumn w rejestrze zakupow,
    i wlasnie po to w owym rejestrze istnieje kolumna "zakupy za ktore nie
    przysluguje odliczenie.....". Klasyczny przyklad - fakura ze stacji bezn.
    na ktorej jest benzyna (vat "zablokowany") oraz plyn do szyb (vat
    "normalny").

    Tak mi radzono tutaj, oraz tak mi mowily 3 rozne ksiegowe, wiec to
    napisalem,
    ale oczywiscie nie mam na to podstaw prawnych, nie znam sie,
    i nie ponosze odpowiedzialnosci za ew. skutki robienia tak jak napisalem
    ;-))
    Jak cos zle, to poprawcie, ale nie bijcie.

    Inna sprawa to rejsestr vat sprzedazy.
    I tu chyba nie bedzie watpliwosci, ze wpisuje wszelką sprzedaz, takze "ZW".

    Pozdrawiam,

    Latet

  • 8. Data: 2003-04-08 13:38:16
    Od: "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl> napisał w
    > wiadomości news:b6robl$2h0$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >
    > co chcesz dzielic na stawki skoro tam nie ma zadnej stawki!?

    Stawki na fakturze są. To tylko specyfika mojej działalności powoduje, że
    nie mogę ich odliczyć.
    Programy CDN, Rzeczpspolitej (zakładam, że na jakiejś podstawie) rozpisują
    takie faktury wg stawek (czyli jak każdą), pokazują w zestawieniach- z
    zaznaczeniem "związ. ze sprz. zwolnioną" , nie ujmują w deklaracji VAT-7.

    Ustawa o VAT mówi (art.20):
    pkt.1- "Podatnik dokonujący sprzedaży (w roku 2002 było tu jeszcze słowo
    "jednocześnie") towarów opodatk. i zwol. ... obowiązany jest do odrębnego
    określenia kwot podatku naliczonego, związanych ze sprz. opodatkowaną i
    zwolnioną. (w 2002 było tu: "sprzedażą opodatkowaną, zwolnioną i niepodl.
    opod."- pomijam wypadnięcie niepodl.)"
    dopiero pkt.3 mówi: "Jeżeli nie jest możliwe wyodrębnienie całości lub
    części kwot z pkt-u 1. ...."- i jest o zastosowaniu proporcji sprzedaży.

    Czy w świetle powyższego, dla porządku nie należy wpisywać owych
    nieszczęsnych faktur?
    Art. 27 pkt. 4 na końcu wspomina, że rejestry mają zawierać także inne
    informacje potrzebne do sporządzenai dekl. VAT-7, ale jednocześnie wymienia
    wczesniej parę elementów, m.in. kwoty z art.20.
    Iwona