  • Data: 2004-08-24 10:36:14
    Temat: Re: Vat nalezny od dostawy unijnej??
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 8/24/2004 12:23 PM, Paszczak wrote:

    > Znalazłem coś takiego:
    >
    > (Rzeczpospolita 2004-07-16)
    >
    > 'W art. 42 ust. 3-5 nowej ustawy o VAT zostały określone warunki, jakie muszą
    > być spełnione, aby producent dostarczający swe wyroby na rynki Wspólnoty
    > Europejskiej mógł przy ich sprzedaży stosować zerową stawkę VAT. [...]
    >
    > Czy sądzicie, że jeśli mam zamówienie (wydruk maila), potwierdzenie zapłaty
    > za towar, list przewozowy i wydruk trackingu z UPS/TNT, to to jest dowód?

    W trackingu jest zapewne status, że towar odebrano - możesz to
    wydrukować "dla miecia". Czy jest to dowód? Jak dla kogo, dla
    prokuratury np. dowodem zakupu może nie być faktura + dowód zapłaty, a
    może nim być faktura proforma z napisem "nie do celów handlowych" - więc
    możliwe jest wszystko.

    Pytanie natomiast, skąd potrzeba dowodu dostawy - może stąd np., że
    ustawodawca zakłada, że towar mozna sprzedać wewnatrzunijnie fikcyjnie,
    a rzeczywisty odbiorca (krajowy) nie zapłaci VAT-u, twierdząc, że płaci
    go jakis unijny "on".

    Pzdr: Catbert