  • Data: 2004-08-24 11:42:58
    Temat: Re: Vat należny od dostawy unijnej??
    Od: rafi <r...@s...po.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik 'xyz' <x...@x...pl>, Tue, 24 Aug 2004 12:57:37 +0200
    napisał na pl.soc.prawo.podatki
    w wiadomości <cgf75m$rjn$1@atlantis.news.tpi.pl>:

    > Ja się do tego dopiero przygotowuję.
    > Może faktycznie jakaś "korekta wewnętrzna WDT" ma sens tylko może pod
    > jakąś neutralną nazwą. Wtedy w danym miesiącu tworzyło by się rejestr
    > wszystkich faktur WDT, dla niepotwierdzonych tworzyło by się stosowne
    > korekty wewnętrzne ze stawką krajową i z tego powstawał by rejestr
    > dostaw niepotwierdzonych. Wtedy o kwotę netto tego rejestru w deklaracji
    > VAT-7 pomniejszało by się kwoty netto rejestru WDT oraz powiększało
    > netto i vat dostaw krajowych. W następnych miesiącach należało by
> [...]
    ja chyba do rej. potwierdzonych z UE wrzuce tylko faktycznie
    potwierdzone a do rej. UE niepotwierdzonych faktury unijne (netto) +
    fakt. wewnetrzne na VAT (VAT, brutto) jakoo jedna pozycje. Tym sposobem
    rej. UE w danym miesiącu bede mial czysty a rejestr unijny
    niepotwierdzony dodam do krajowego a jak przyjda potwierdzenia to do
    rej.UE potwierdzonych dodam netto z wczesniej niepotwierdzonej i odejme
    netto i VAT od krajowego rejestru dla tych faktur, a moze w danym
    miesiacu przeniose z jednego rej do drugiego juz bez VAT-u. Ciekawe
    tylko jak moj program to zniesie (moze nie bede zamykal miesiecy - tylko
    co na to ustawa o rachunkowosci?), pewnie deklaracje na piechote, już
    sie ciesze jak mi klient przysle potwierdzenie za pol roku (az mnie
    glowa boli jak o tym mysle).

    Rafi