  • Data: 2004-08-24 11:27:52
    Temat: Re: Vat należny od dostawy unijnej??
    Od: xyz <x...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 24-08-2004 13:16, Użytkownik adi napisał:

    > Użytkownik "xyz" <x...@x...pl> napisał w wiadomości

    > A jeśli nigdy nie otrzymasz potwierdzenia, pozostanie ci 'naleznosc' od us
    > (patrz poczatek watku), i cos z tą należnoscia bedziesz musial w koncu cos
    > zrobic, prawda? wiec te f-ry wewnetrzne oddziaływuja nie tylko na vat-7
    > ale i na ksiegi.
    > adi

    Nie należność od zus tylko jakiś rozrachunek - ja bym księgował VAT np.
    Ma 220 rozrachunki publicznoprawne i Wn 249 Inne rozrachunki. Jeżeli
    potwierdzenie nigdy nie nadejdzie to wtedy w koszty. Pytanie czy to jest
    KUP? Zarówno podatek należny jest wyłączony z KUP jak i spisana
    wierzytelność która nie była przychodem. Być może należało by obciążyć
    tym VATem kontrahenta? Skoro nie dopełnił formalności to wina leży po
    jego stronie.
    W każdym razie faktycznie w takim wypadku nie ma mowy o anulowaniu
    dokumentu. Chyba, że przyjmie się rozwiązanie, że księgowania robione sa
    na podstawie rejestrów, czyli z dokumentu nie powiązanego z księgami
    (czyli jak ja to rozumiem: który nie tworzy dekretu ani nie odkłada się
    na rozrachunkach) tworzy się rejestr VAT z podsumowania rejestru pekiem
    robi się odpowiednie księgowania, potem po otrzymaniu potwierdzenia
    dostawy i anulowaniu dokumentów tworzy się następny rejestr - różnice
    znów księguje się pekiem jako storno itd.

    --
    xyz