  • 11. Data: 2004-08-24 10:23:42
    Temat: Re: Vat należny od dostawy unijnej??
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Paszczak <s...@h...pl> wrote:
    > A ja nadal nie rozumiem po co urzędowi skarbowemu to potwierdzenie...

    Znalazłem coś takiego:

    (Rzeczpospolita 2004-07-16)

    'W art. 42 ust. 3-5 nowej ustawy o VAT zostały określone warunki, jakie muszą
    być spełnione, aby producent dostarczający swe wyroby na rynki Wspólnoty
    Europejskiej mógł przy ich sprzedaży stosować zerową stawkę VAT. Podatnik
    musi mieć dokumenty, które będą dowodem, że dostawa miała miejsce, a towar
    trafił do nabywcy w innym państwie UE. Niektóre dokumenty, takie jak list
    przewozowy i dokument potwierdzający przyjęcie przez nabywcę towaru, muszą
    zostać podpisane przez nabywcę. Tymczasem żądanie potwierdzenia jest dla
    zagranicznych odbiorców procedurą niezrozumiałą. Zdarzają się przypadki
    odmowy podpisania listu przewozowego. Ministerstwo Finansów odpowiadając na
    pytanie redakcji w tej sprawie wyjaśniło, że "w przypadku gdy dokumenty, o
    których mowa w art. 42 ust. 3-5 ustawy o VAT, jednoznacznie nie potwierdzają
    wymaganych informacji, tj. dostarczenia towaru do nabywcy w innym kraju
    członkowskim, za dowody takie mogą być uznane inne dokumenty wskazujące, że
    nastąpiła wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów, w szczególności te wymienione
    w art. 42 ust. 11".'

    Czy sądzicie, że jeśli mam zamówienie (wydruk maila), potwierdzenie zapłaty
    za towar, list przewozowy i wydruk trackingu z UPS/TNT, to to jest dowód?

    P.

  • 12. Data: 2004-08-24 10:34:45
    Od: rafi <r...@s...po.onet.pl>

    Użytkownik 'xyz' <x...@x...pl>, Tue, 24 Aug 2004 12:10:23 +0200
    napisał na pl.soc.prawo.podatki
    w wiadomości <cgf4i8$ced$3@nemesis.news.tpi.pl>:

    > Kombinacje z korektami czy fakturami wewnętrznymi są po pierwsze bez
    > sensu a po drugie przepis nakazuje ująć to w ewidencji (art. 42 ust 12)

    to jak ty to ujmujesz w ewidencji?
    sposobem z faktura wewnetrzna bedzie w ewidencji zgodnie z art. 42 ust.
    12.

    Rafi

  • 13. Data: 2004-08-24 10:36:14
    Temat: Re: Vat nalezny od dostawy unijnej??
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 8/24/2004 12:23 PM, Paszczak wrote:

> [...]
    > za towar, list przewozowy i wydruk trackingu z UPS/TNT, to to jest dowód?

    W trackingu jest zapewne status, że towar odebrano - możesz to
    wydrukować "dla miecia". Czy jest to dowód? Jak dla kogo, dla
    prokuratury np. dowodem zakupu może nie być faktura + dowód zapłaty, a
    może nim być faktura proforma z napisem "nie do celów handlowych" - więc
    możliwe jest wszystko.

    Pytanie natomiast, skąd potrzeba dowodu dostawy - może stąd np., że
    ustawodawca zakłada, że towar mozna sprzedać wewnatrzunijnie fikcyjnie,
    a rzeczywisty odbiorca (krajowy) nie zapłaci VAT-u, twierdząc, że płaci
    go jakis unijny "on".

    Pzdr: Catbert

  • 14. Data: 2004-08-24 10:37:47
    Od: rafi <r...@s...po.onet.pl>

    Użytkownik 'Paszczak' <s...@h...pl>, Tue, 24 Aug 2004 10:10:36 +0000 (UTC)
    w wiadomości <cgf46s$ult$1@phone.provider.pl>:

    > Przecież wtedy musiałbyś mieć podpis odbiorcy tej faktury korekty, a
    > potem korektę korekty (z powrotem na 0) - i podpis. Absurd.
    >
    > A ja nadal nie rozumiem po co urzędowi skarbowemu to potwierdzenie...
    >
    > P.
    Dla korekt przy dostawie wewnatrzunijnej nie jest wymagane potwierdzenie
    odbioru takiej faktury (art.19 ust.4 rozp. MF z dnia 27.04.2004 r Dz.U.
    nr 97 poz. 971)

    Rafi

  • 15. Data: 2004-08-24 10:47:05
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> wrote:
> [...]
    > ustawodawca zakłada, że towar mozna sprzedać wewnatrzunijnie fikcyjnie,
    > a rzeczywisty odbiorca (krajowy) nie zapłaci VAT-u, twierdząc, że płaci

    Jeśli ktoś chciałby sprzedawać fikcyjnie, to szrajbnie sobie potwierdzenie
    z podpisem 'Hans'. Jedynie sprawdzenie dokumentacji księgowej kontrahenta
    z UE cokolwiek potwierdza.

    P.

  • 16. Data: 2004-08-24 10:49:46
    Od: "adi" <s...@f...org.invalid>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Przecież wtedy musiałbyś mieć podpis odbiorcy tej faktury korekty, a
    > potem korektę korekty (z powrotem na 0) - i podpis. Absurd.

    Podpisu nie musze miec. Korekty robie tylko 'polskich' faktur.
    > A ja nadal nie rozumiem po co urzędowi skarbowemu to potwierdzenie...

    Potrzebne mu bo ustawa tak kaze:)

    adi

  • 17. Data: 2004-08-24 10:51:55
    Od: "adi" <s...@f...org.invalid>

    Użytkownik "xyz" <x...@x...pl> napisał w wiadomości

    > Kombinacje z korektami czy fakturami wewnętrznymi są po pierwsze bez
    > sensu a po drugie przepis nakazuje ująć to w ewidencji (art. 42 ust 12)

    Moze i kombinacje, ale jakos to musze zaksiegowac i wcale nigdzie nie
    napisalem ze nie ujmuje tego w ewidencji.

    adi

  • 18. Data: 2004-08-24 10:57:37
    Od: xyz <x...@x...pl>

    Dnia 24-08-2004 12:34, Użytkownik rafi napisał:

> [...]
    > napisał na pl.soc.prawo.podatki

    > to jak ty to ujmujesz w ewidencji?
    > sposobem z faktura wewnetrzna bedzie w ewidencji zgodnie z art. 42 ust.

    Ja się do tego dopiero przygotowuję.
    Może faktycznie jakaś "korekta wewnętrzna WDT" ma sens tylko może pod
    jakąś neutralną nazwą. Wtedy w danym miesiącu tworzyło by się rejestr
    wszystkich faktur WDT, dla niepotwierdzonych tworzyło by się stosowne
    korekty wewnętrzne ze stawką krajową i z tego powstawał by rejestr
    dostaw niepotwierdzonych. Wtedy o kwotę netto tego rejestru w deklaracji
    VAT-7 pomniejszało by się kwoty netto rejestru WDT oraz powiększało
    netto i vat dostaw krajowych. W następnych miesiącach należało by
    wykreślać poszczególne korekty aż do wyczerpania. Ręcznie bo mój program
    ma blokadę anulowania dokumentów z zamkniętych okresów chociaż nie
    wykluczam możliwości anulowania korekt w komputerze jeżeli dany program
    na to pozwala - przecież ten dokument nie tworzył by kosztów czy
    przychodów, służył by wyłącznie do celów VATowskich.

    --
    xyz

  • 19. Data: 2004-08-24 11:01:20
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 8/24/2004 12:47 PM, Paszczak wrote:

    > Jeśli ktoś chciałby sprzedawać fikcyjnie, to szrajbnie sobie potwierdzenie
    > z podpisem 'Hans'. Jedynie sprawdzenie dokumentacji księgowej kontrahenta
    > z UE cokolwiek potwierdza.

    No wiesz, "oni" chcą , żebyś sie bał na zapas i robił różne dziwne
    rzeczy. Dla dostwy za 1kEUR to sie pewnie nikt nie ruszy, ale jak będzie
    chodziło o coś większego, to mogą zacząć grzebać w Intrastacie i
    nagabywać Hansa w trybie pomocy prawnej.

    Na podobnej zasadzie moznaby wyeliminować faktury dla dostaw
    wewnatrzunijnych, bo sam je możesz wydrukować - bez sprawdzenia nie da
    się ustalić, czy podmiot istnieje, a koszty są.

    Pzdr: Catbert

  • 20. Data: 2004-08-24 11:16:08
    Od: "adi" <s...@f...org.invalid>

> [...]
    > na to pozwala - przecież ten dokument nie tworzył by kosztów czy
    > przychodów, służył by wyłącznie do celów VATowskich.

    A jeśli nigdy nie otrzymasz potwierdzenia, pozostanie ci 'naleznosc' od us
    (patrz poczatek watku), i cos z tą należnoscia bedziesz musial w koncu cos
    zrobic, prawda? wiec te f-ry wewnetrzne oddziaływuja nie tylko na vat-7
    ale i na ksiegi.
    adi