  • 21. Data: 2004-08-24 11:27:52
    Temat: Re: Vat należny od dostawy unijnej??
    Od: xyz <x...@x...pl>

    Dnia 24-08-2004 13:16, Użytkownik adi napisał:

    > Użytkownik "xyz" <x...@x...pl> napisał w wiadomości

    > A jeśli nigdy nie otrzymasz potwierdzenia, pozostanie ci 'naleznosc' od us
    > (patrz poczatek watku), i cos z tą należnoscia bedziesz musial w koncu cos
    > zrobic, prawda? wiec te f-ry wewnetrzne oddziaływuja nie tylko na vat-7
    > ale i na ksiegi.
    > adi

    Nie należność od zus tylko jakiś rozrachunek - ja bym księgował VAT np.
    Ma 220 rozrachunki publicznoprawne i Wn 249 Inne rozrachunki. Jeżeli
    potwierdzenie nigdy nie nadejdzie to wtedy w koszty. Pytanie czy to jest
    KUP? Zarówno podatek należny jest wyłączony z KUP jak i spisana
    wierzytelność która nie była przychodem. Być może należało by obciążyć
    tym VATem kontrahenta? Skoro nie dopełnił formalności to wina leży po
    jego stronie.
    W każdym razie faktycznie w takim wypadku nie ma mowy o anulowaniu
    dokumentu. Chyba, że przyjmie się rozwiązanie, że księgowania robione sa
    na podstawie rejestrów, czyli z dokumentu nie powiązanego z księgami
    (czyli jak ja to rozumiem: który nie tworzy dekretu ani nie odkłada się
    na rozrachunkach) tworzy się rejestr VAT z podsumowania rejestru pekiem
    robi się odpowiednie księgowania, potem po otrzymaniu potwierdzenia
    dostawy i anulowaniu dokumentów tworzy się następny rejestr - różnice
    znów księguje się pekiem jako storno itd.

    --
    xyz

  • 22. Data: 2004-08-24 11:33:22
    Od: "Karpow" <n...@n...pl>

    Nie rozumiem w pełni waszego problemu.Przecież jak dostarczasz towar np.
    wysyłasz swojego kierowcę to on przywozi ci potwierdzony przez magazyn
    odbiorcy dowód dostawy.Jeżeli wysyłasz spedycją to dajesz im dowód dostawy i
    zaznaczsz ,że im zapłacisz ale pod warunkiem zwrotu tego dowodu podpisanego
    przez odbiorcę i spoko. U nas spedycje z reguły do 7(max 10) dni przesyłają
    ten dowód wraz z CMR-ką. Na co więc czekasz tak długo??? Czyż byś zostawił
    towar u klienta bez potwierdzenia odbioru ??
    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2004-08-24 11:42:58
    Od: rafi <r...@s...po.onet.pl>

    Użytkownik 'xyz' <x...@x...pl>, Tue, 24 Aug 2004 12:57:37 +0200
    w wiadomości <cgf75m$rjn$1@atlantis.news.tpi.pl>:

> [...]
    > na to pozwala - przecież ten dokument nie tworzył by kosztów czy
    > przychodów, służył by wyłącznie do celów VATowskich.

    ja chyba do rej. potwierdzonych z UE wrzuce tylko faktycznie
    potwierdzone a do rej. UE niepotwierdzonych faktury unijne (netto) +
    fakt. wewnetrzne na VAT (VAT, brutto) jakoo jedna pozycje. Tym sposobem
    rej. UE w danym miesiącu bede mial czysty a rejestr unijny
    niepotwierdzony dodam do krajowego a jak przyjda potwierdzenia to do
    rej.UE potwierdzonych dodam netto z wczesniej niepotwierdzonej i odejme
    netto i VAT od krajowego rejestru dla tych faktur, a moze w danym
    miesiacu przeniose z jednego rej do drugiego juz bez VAT-u. Ciekawe
    tylko jak moj program to zniesie (moze nie bede zamykal miesiecy - tylko
    co na to ustawa o rachunkowosci?), pewnie deklaracje na piechote, już
    sie ciesze jak mi klient przysle potwierdzenie za pol roku (az mnie
    glowa boli jak o tym mysle).

    Rafi

  • 24. Data: 2004-08-24 11:45:36
    Od: "adi" <s...@f...org.invalid>

    > Nie należność od zus tylko jakiś rozrachunek - ja bym księgował VAT np.
    > Ma 220 rozrachunki publicznoprawne i Wn 249 Inne rozrachunki.
    Tak, ale w bilansie powstanie ci naleznosc.

    > Jeżeli
    > potwierdzenie nigdy nie nadejdzie to wtedy w koszty. Pytanie czy to jest
    > KUP? Zarówno podatek należny jest wyłączony z KUP jak i spisana
    > wierzytelność która nie była przychodem.
    Czytałem niedawno opinie ze jest to KUP, ale w tej chwili nie pamietam
    gdzie wiec nie bede dyskutowal na ten temat.

    >Być może należało by obciążyć
    > tym VATem kontrahenta? Skoro nie dopełnił formalności to wina leży po
    > jego stronie.
    Nie sądze zeby to sie udało. W umowie pewnie nie ma klauzuli np. "ze jak
    nie dasz potwierdzenia to doliczamy 22% do ceny".

    adi

  • 25. Data: 2004-08-24 11:52:30
    Od: "adi" <s...@f...org.invalid>

    Użytkownik "rafi" <r...@s...po.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > co na to ustawa o rachunkowosci?), pewnie deklaracje na piechote, już
    > sie ciesze jak mi klient przysle potwierdzenie za pol roku (az mnie

    Własnie. A jak mam teraz np. 6 niepotwierdzonych dostaw i wystawiam f-ry
    na 22. za miesiac przychodza mi 2 potwierdzenia wiec robie korekte lipca.
    za dwa miesiace otrzymuje kolejne 2 i znow robie korekte lipca, itd....
    masakra. A co w wypadku wiekszej ilosci f-r? prawde mowiac nie bardzo
    sobie to wyobrazam.
    Mozna tez zastanawic sie nad tym, zeby uznac ze wszystkie dostawy sa
    potwierdzone i liczyc na to, ze predzej czy pozniej dostaniemy te
    potwierdzenia....
    adi

  • 26. Data: 2004-08-24 12:20:34
    Temat: Re: Vat nalezny od dostawy unijnej??
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> wrote:
    > Na podobnej zasadzie moznaby wyeliminować faktury dla dostaw
    > wewnatrzunijnych, bo sam je możesz wydrukować - bez sprawdzenia nie da
    > się ustalić, czy podmiot istnieje, a koszty są.

    Do tego nie potrzebujesz Unii - możesz wydrukować krajową fakturę...

    P.

  • 27. Data: 2004-08-24 12:30:39
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 8/24/2004 2:20 PM, Paszczak wrote:

    > Do tego nie potrzebujesz Unii - możesz wydrukować krajową fakturę...

    Tyle, że krajową łatwiej sprawdzić, podobnie jak istnienie kontrahenta.

    Pzdr: Catbert

  • 28. Data: 2004-08-24 16:25:13
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

> [...]
    > traktowanej jako krajówka. Klient z Niemiec dostał fakturkę na 1000 EUR i
    > tyle ma mi zapłacic, nie dosłal mi jeszcze podpisanych wszystkich
    > dokumentów, wiec do deklaracji VAT traktuję tę dostawe jako krajową i
    > doliczam 22%, które odprowadzam do US. Wszystko ladnie pięknie ale brakuje
    > mi konta po stronie WN na ten cholerny VAT. dla przykładu:
    > fakturka unijna WN 201 / MA 330 1000 EUR
    > VAT należny WN ??? / MA 221 220 EUR
    > na początku myślalem, że to będą koszty w 4 (podatki i opłaty) ale po
    > wczytaniu się w nasze ustawy podatkowe zwątpiłem.
    =======================
    wg mnie vat należny należałoby naliczyć od brutta, czyli vat=180,33 a netto
    819.67
    Atomek

  • 29. Data: 2004-08-25 05:18:28
    Od: "adi" <s...@f...org.invalid>

    Użytkownik "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cgfq4t$h7i$1@news.onet.pl...
    EUR i
    > =======================
    > wg mnie vat należny należałoby naliczyć od brutta, czyli vat=180,33 a
    netto
    > 819.67
    zanizysz w ten sposób przychod ze sprzedazy.
    adi

  • 30. Data: 2004-08-25 07:51:38
    Od: "Przemo" <p...@k...pl>

    Użytkownik "Karpow" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ten dowód wraz z CMR-ką. Na co więc czekasz tak długo??? Czyż byś zostawił
    > towar u klienta bez potwierdzenia odbioru ??
    a co w przypadku jeżeli on sam odbiera towar ?
    musiałby w chwili odbioru w naszym magazynie podpisac "w ciemno", że odebrał
    a jak nasz odbiorca wynajmie swojego spedytora ?