  • Data: 2007-10-19 20:44:13
    Temat: Re: VatUE koszty DG
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 19 Oct 2007 08:46:06 +0000 (UTC), Aga napisał(a):

    > Jestem vatowcem (DG). Mam fakture z UE i 'ichnym' odpowiednikiem podatku
    > VAT, ale nie chce sie bawic w odzyskiwanie tego podatku. Pytanie - czy moge
    > cala kwote brutto wrzcic w koszty DG, nie wykazujac tej faktury w
    > rozliczeniu VAT? (wiem ze podatek VAT nie moze byc kosztem uzyskania
    > przychodu, ale to sie nawet nie nazywa VAT).

    A mi tu brakuje podstawowej informacji.

    Nie piszesz, czy jesteś zarejestrowana jako podatnik wewnątrzunijny.
    Jeśli nie złożyłaś zgłoszenia VAT R z załącznikiem VAT R UE, to możesz
    sobie wrzucić ten wydatek brutto do kpir, ale tu nie jestem pewna,
    potrzebujemy Gotfryda, koniecznie!!! Bo coś mi świta, że i tak mimo to,
    trzeba to będzie rozliczyć w deklaracji VAT.

    Dokonując nabycia w krajach Unii, chcąc nie płacić VAT-u za taką
    transakcję, podajesz swój numer identyfikacyjny, zgodnie z decyzją US
    poprzedzony PL i otrzymasz fakturę BEZ podatku VAT.

    Wtedy wszystko będzie jasne, tu droga jest przetarta :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna