  • 1. Data: 2004-09-28 15:03:14
    Temat: Re: W jakim czasie wystawienie FV
    Od: xyz <x...@x...pl>

    Dnia 28-09-2004 17:05, Użytkownik 567.07.07 napisał:
    > witam,
    > w jakim max. czasie od dokonania sprzedazy, powinno
    > sie wystawic FV ?

    To zależy

    --
    xyz

    Inteligo, mechanizm oszustwa:
    http://tinyurl.com/43o6f

  • 2. Data: 2004-09-28 15:05:54
    Temat: W jakim czasie wystawienie FV
    Od: "567.07.07" <n...@s...com>

    witam,
    w jakim max. czasie od dokonania sprzedazy, powinno
    sie wystawic FV ?

    R,
    --

    Ęmail: http://%77%77%77%2E%74%69%6E%79%2E%70%6C/ctw
    MyGG: 567.07.07

  • 3. Data: 2004-09-28 15:13:11
    Od: "567.07.07" <n...@s...com>

    xyz napisał(a):

    [...]

    od czego. sprzedaje cos dzisiaj, i w jakim terminie
    max. mam obowiązek wystawienia FV dla kupujacego?

    R,

  • 4. Data: 2004-09-29 09:47:10
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    567.07.07 pisze:

    > xyz napisał(a):
    >

    > [...]
    >
    > od czego. sprzedaje cos dzisiaj, i w jakim terminie
    > max. mam obowiązek wystawienia FV dla kupujacego?
    >
    > R,

    w terminie 7 dni od momentu gdy Nalezy wystawic fakture.

    FV nalezy wystawic konsumentowi najego zadanie.

    Przedsiebiorcy nalezy niezaleznie czy tego chce, czy nie chce.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-09-29 10:17:57
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 29 wrz o godzinie 11:47, na pl.soc.prawo.podatki, Boguslaw Szostak
    napisał(a):

    > w terminie 7 dni od momentu gdy Nalezy wystawic fakture.

    To bardzo elegancko sformułowałeś :)))))
    - od momentu kiedy należy wystawić fakturę ......
    Idźmy dalej.... kiedy następuje ów moment ?/ ;)

    > FV nalezy wystawic konsumentowi najego zadanie.

    Ooo - jest i odpowiedź ;)
    Ów moment powstaje kiedy klient zażąda wystawienia faktury!!!

    Kompletny brak logiki w tym co pisałeś Bogusławie.
    moment powstaje w chwili wykonania np. usługi, albo zawarcia umowy
    sprzedaży potwierdzonej np. paragonem. Od tego czasu biegnie termin w
    którym należy wystawić fakturę VAT!!

    > Przedsiebiorcy nalezy niezaleznie czy tego chce, czy nie chce.

    OOoooo ... czy chce czy nie - będziesz go uszczęśliwiał fakturą VAT??

    Nie masz racji - vide np. sieć Selgross gdzie zakupów mogą dokonywać prawie
    li tylko przedsiębiorcy - nie musisz odbierać faktury VAT - możesz wybrać
    tylko paragon!!

    --
    Herbi
    29-09-2004 12:17:54

  • 6. Data: 2004-09-29 10:29:36
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Herbi pisze:

> [...]
    > moment powstaje w chwili wykonania np. usługi, albo zawarcia umowy
    > sprzedaży potwierdzonej np. paragonem. Od tego czasu biegnie termin w

    Ilez razy mzna pisac to samo.

    Nie ma obowiazku wystawienia faktury konsumentowi, jesli tego nie zarzada.
    O tym kiedy konsumentowinaezy wystawic fakture mowi ordynacja podatkowa
    i za kare za niesluszne zarzucenie mi braku logiki sam sobie poszukaj.

    Nie jest to odpowiedz jednym slowem.

    > OOoooo ... czy chce czy nie - będziesz go uszczęśliwiał fakturą VAT??

    Nie "uszczesliwial", lecz wystawic fakture MUSZE.

    > Nie masz racji - vide np. sieć Selgross gdzie zakupów mogą dokonywać
    > prawie li tylko przedsiębiorcy - nie musisz odbierać faktury VAT - możesz
    > wybrać tylko paragon!!

    To, co robia mile Panie i panowie z Selgrossa niejest zrodlem prawa w RP.

    To, czy osoba fizyczna wystepuje w obrocie gospodarczym jako konsument czy
    jako przedsiebiorca lub przedstawiciel przedsiebiorcy jest JEJ sprawa.

    Jesli Z ZALOZENIA sprzeaje tylko przedsiebiorcom wg prawa MUSZE
    caly obrot dokumentowac fakturami. Ale jak mowila mila Pani z US
    "kazdy odpowiada za siebie", Selgross tez.

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-09-29 10:47:40
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 29 wrz o godzinie 12:29, na pl.soc.prawo.podatki, Boguslaw Szostak
    napisał(a):

    > To, co robia mile Panie i panowie z Selgrossa niejest zrodlem prawa w RP.

    Nie mówiłem że to wykładnia.
    Ale stawiam dólary przeciw orzechom że sprzedaz jest zgodna z prawem - bo
    na pewno nie pozwolą sobie na przekręty podatkowe.

> [...]
    > jako przedsiebiorca lub przedstawiciel przedsiebiorcy jest JEJ sprawa.
    >
    > Jesli Z ZALOZENIA sprzeaje tylko przedsiebiorcom wg prawa MUSZE

    kasy fiskalne ...... - selgros w poprawny sposób odprowadzi podatki.
    Powtarzam - zmuś klienta do odbioru faktury kiedy poczynił zakupy w sklepie
    jako przedsiębiorca. :D

    --
    Herbi
    29-09-2004 12:47:37

  • 8. Data: 2004-09-29 12:23:51
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Herbi pisze:

    > Nie mówiłem że to wykładnia.
    > Ale stawiam dólary przeciw orzechom że sprzedaz jest zgodna z prawem - bo
    > na pewno nie pozwolą sobie na przekręty podatkowe.

    Ryzykant jestes...
    Wlasie dzis jedna mila Pani wygralo z Biedronka..a to zagraniczan duza
    firma.. wg relacji radia sad orzekl, ze nieprawidlowo rejestrowali czas
    pracy.. falszowali dokumentacje...
    iemusza od razurobic "przekretow" moga cos zle zrozumiec, moga tez robic
    dobrze a TY nie wiesz naprawde co..

    > kasy fiskalne ...... - selgros w poprawny sposób odprowadzi podatki.
    > Powtarzam - zmuś klienta do odbioru faktury kiedy poczynił zakupy w
    > sklepie
    > jako przedsiębiorca. :D

    No to i ja powtorze..
    ordynacjapodatkowa mowi KIEDY nalezy wystawic rachunek.
    mowi tez o "innych przepisach". Te INNE przepisy mowia wlasnie
    o obowiazku podatkowymVAT i w zwiazku z tym o fakturach..

    FV ma byc wystawiona do 7 dni od powistania oboiwazkupodatkowego Z WYJATKIEM
    sytuacji,
    gdy mamy doczynienia z konsumentem.. poczytaj ordynacje za kare,
    ze nieslusznie oskarzyles mnie opisanie bez sensu.

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-09-29 12:43:03
    Od: xyz <x...@x...pl>

    Dnia 29-09-2004 12:17, Użytkownik Herbi napisał:

    > moment powstaje w chwili wykonania np. usługi, albo zawarcia umowy
    > sprzedaży potwierdzonej np. paragonem. Od tego czasu biegnie termin w
    > którym należy wystawić fakturę VAT!!

    Nie w przypadku sprzedaży przez kasę fiskalną.

  • 10. Data: 2004-09-29 20:32:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    [...protestuję !!! Napisał: "to zależy" :]...]
    > +
    > + od czego. sprzedaje cos dzisiaj

    ...załóżmy: "i czasopisma"... ;> ?
    Po prostu: jest całkiem sporo wyjątków.