  • 41. Data: 2013-04-16 15:40:19
    Temat: Re: Ważne pytania co do zamówień na firmy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello cef,

    > Nie mieszaj pojęć. Jak kupujesz na fakturę, to kupujesz "w celu"
    > a nie na własny użytek.

    Co to za bzdura?! Każdy może kupić "na fakturę"!

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 42. Data: 2013-04-16 15:45:10
    Od: Andrzej Jęziorski <a...@g...com>

    On Tuesday, April 16, 2013 3:11:36 PM UTC+2, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
> [...]
    wtedy to jest zgodne z prawem, tak?

    > Wg mnie tak, choć cef na razie mówi, że niby jest obowiązek księgowania,
    >
    > ale nie widzę na razie podstaw, czekam aż je poda.

    wtedy on mi musi ten towar odsprzedac na paragonie i wtedy on to wpisuje do ksiegi
    jako sprzedaz - odliczajac sobie podatek VAT (chcac jego zwrotu), tak? (nawet jesli w
    tej samej cenie)

    > Za dużo on się nie naodlicza, bo odliczy to co zapłacił, a następnie
    >
    > doliczy to, co ty musisz zapłacić. Rachunkowo nic nie zmieni to w
    >
    > stosunku do wersji, że sam bezpośrednio kupisz. No chyba że tamten ma
    >
    > już układy na lepsze ceny, bo np. bierze masowo i wynegocjował lepsze
    >
    > warunki i ci trochę odpali towaru po dogodnych warunkach, a jakbyś sam
    >
    > kupował, dostałbyś gorsze warunki.

    > owszem, możesz poprosić kolegę, żeby był twoim regularnym dostawcą.
    >
    > Możesz sam być swoim regularnym dostawcą. Możesz w ogóle pominąć obrót
    >
    > gospodarczy i kupować bezpośrednio dla siebie u hurtownika.

    problem w tym, ze nie chca -- cytat:

    "Nie ma możliwości zamawiania na osobę prywatna. Jesteśmy hurtownia nie sprzedajemy w
    detalu tylko i wyłącznie do odsprzedaży."

    czekam wciaz na potwierdzenie informacji z powyzszej wiadomosci (poprzedniej)

  • 43. Data: 2013-04-16 15:46:36
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 16.04.2013 15:31, cef pisze:

    > A ja przejechałem ostatnio na czerwonym, więc wolno?

    Nie, mogę podać stosowny przepis z PoRD a dokładniej mówiąc z
    rozporządzenia o znakach i sygnałach drogowych

    Ty masz jakiś na poparcie, że nie wolno brać faktury?

    > Jeśli nie wystarczają Ci te ogólne z paragrafu 11
    > (tak, tak wygrzebałem to rozporządzenie)

    Które rozporządzenie?

    > i te, które podałem wczesniej

    Tzn? Chyba coś przegapiłem :(

    > uważasz nadal,
    > że zakup czegoś tam na fakturę na firmę, czyli do działalności-

    No właśnie, zacznijmy od CZYLI z tego zdania. Skąd ci wynika, że
    dokumentowanie fakturą zakupu od razu oznacza CZYLI na potrzeby
    gospodarcze? Wiele transakcji dokumentowanych fakturą dotyczyło tylko
    mnie osobiście. Ba! Były kiedyś takie czasy gdy wręcz trzeba było mieć
    fakturę, żeby odliczyć internet albo uzyskać jakieś ulgi budowlane. I
    nawet jak ktoś nie był przedsiębiorcą, to np. przy remoncie mozolnie
    ciułał te faktury.

    Gdy od swojego pracodawcy z funduszu socjalnego miałem dostać zapomogę,
    również musiałem dostarczyć imienne faktury (a nie paragony) na
    usługi/towary medyczne związane z moją chorobą.

    > nie jest
    > zdarzeniem gospodarczym wymagającym dokumentowania zgodnie z zasadami,

    A nawet jeśli, to jakie zasady zmuszają do księgowania kosztów? Mogę
    kupić mnóstwo rzeczy nawet na cele gospodarcze, a potem uznać, że kocham
    don Alda Psa albo innego Winnego Centa i machnę rencyma i nie zaksięguję
    tego kosztu. Albo też dowiem się po fakcie, że niestety tego garnituru i
    tak nie mogę zaksięgować, bo US się dowali.

    > to trudno. Moje pisanie nie zmieni Twojego sposobu myślenia
    > takiego, że Ty chcesz najpierw kupić na fakturę a potem decydować co z
    > tym zrobić.

    Owszem, mogę też zastanowić się po fakcie, ale akurat tu mówimy wręcz o
    sytuacji, gdy zastanowiłem się przed faktem a i tak sobie biorę fakturę
    jako dokument do transakcji.

    > Tak jak już pisałem szansa trafienia jakiejś upierdliwej kontroli jest
    > znikoma,
    > a i kaliber sprawy marny. Weź pod uwagę, że obowiązuje np nadal przepis
    > zobowiązujący do opisania na fakturze zakupu towaru,

    Ano jest. Natomiast nie podałeś przepisu, który zabrania
    a) zrezygnować z zaliczenia jakiegoś wydatku w KUP
    b) dokumentowania transakcji ,,cywilnej'' fakturą a nie paragonem

    > a nikt już od lat tego nie robi

    Po pierwsze nie nazywam się Nikt tylko PAŚ, a ponadto poprawne zdanie po
    polsku powinno brzmieć ,,Nikt (PAŚ) od lat tak właśnie robi'' :-P No
    może robiŁ, bo od roku mam DG w zawieszeniu z przyczyn zdrowotnych.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 44. Data: 2013-04-16 15:47:06
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 16.04.2013 15:36, cef pisze:

    > Nie czekaj.

    OK. Czyli wygląda, że przeciwskazań brak.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 45. Data: 2013-04-16 15:54:07
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 16.04.2013 15:45, Andrzej Jęziorski pisze:
    > problem w tym, ze nie chca -- cytat:
    >
    > "Nie ma możliwości zamawiania na osobę prywatna.

    <gotfryd mode=on>
    Czyli wyłącznie osobom prawnym sprzedają? No to pozostaje ci założyć
    spółkę akcyjną :-P
    <gotfryd mode=off>

    > Jesteśmy hurtownia nie sprzedajemy w detalu tylko i wyłącznie do odsprzedaży."

    Ciekawe jak sprawdzą czy odsprzedałeś. Aczkolwiek tu faktycznie pojawia
    się inna dyskusja, czy oni mogą takie coś narzucić (podobnie jak np.
    różne targowiska wywieszają odwrotne kartki ,,nie jesteśmy hurtownią,
    sprzedaż cukru tylko Xkg na osobę'') i egzekwować (limit na osobę łatwiej).

    > czekam wciaz na potwierdzenie informacji z powyzszej wiadomosci (poprzedniej)

    Po pierwsze primo, nie wiem której informacji.

    Po drugie primo, pamiętaj, że jesteśmy tylko mniej lub bardziej
    anonimową zbieraniną przypadkowych internautów i możemy pleść totalne
    farmazony, a nasze potwierdzenie może zaprowadzić cię np. do pierdla.
    Potwierdzenia powinieneś szukać wyłącznie u certyfikowanego doradcy
    podatkowego (choć i tam zwolnienia od odpowiedzialności pełnego nie
    uzyskasz), w samodzielnym czytaniu i analizowaniu prawa (to tak jak z
    Pismem Św. -- Kościół jest pomocny, ale nic nie zastąpi samodzielnej
    lektury) oraz w potwierdzaniu wątpliwości występowaniem do US o
    oficjalne interpretacje (upierdliwe, kosztuje pieniądze i nie działa w
    przód)

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 46. Data: 2013-04-16 16:01:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Ostatnio kupowałem coś na fakturę. Nawet nie mam zarejestrowanej
    > działalności. Jaki przepis złamałem?

    Chodzi Wam tylko o kwestię faktury dla osoby fizycznej nieprowadzącej
    działalnosci
    i bawicie się grą słów czy też o coś innego?

    > Wolno mu.

    No wolno, ale dokumenty swoje wymagania też mają.

    > Podaj choć jeden przykład ukarania za to, czy nawet wypowiedź
    > autorytetu to dopuszczającego, w przeciwnym przypadku trudno Ci
    > będzie kogoś przekonać :)

    Ale o czym mam Cię przekonywać, że tego zapisu nikt nie wyekzekwuje?

  • 47. Data: 2013-04-16 16:02:10
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Co to za bzdura?! Każdy może kupić "na fakturę"!

    No ale gdzie bzdura?
    Przecież może kupić- o czym innym chyba rozmawiamy.

  • 48. Data: 2013-04-16 16:03:07
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Które rozporządzenie?

    Tristan, Ty nawet nie wiesz o czym rozmawiamy?

  • 49. Data: 2013-04-16 17:35:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]

    > fakturę, żeby odliczyć internet albo uzyskać jakieś ulgi budowlane. I
    > nawet jak ktoś nie był przedsiębiorcą, to np. przy remoncie mozolnie

    Nie sądzisz chyba, że założyłem, że księgowanie kosztów,
    o których byla mowa w poczatkowych wątkach,
    dotyczy zwykłych osób fizycznych nieprowadzących dzialalnosci.

> [...]
    > kupić mnóstwo rzeczy nawet na cele gospodarcze, a potem uznać, że
    > kocham don Alda Psa albo innego Winnego Centa i machnę rencyma i nie

    A to wtedy czytaj od początku moje posty raz jeszcze,
    bo ja o takim przypadku pisałem.

    > Ano jest. Natomiast nie podałeś przepisu, który zabrania
    > a) zrezygnować z zaliczenia jakiegoś wydatku w KUP
    > b) dokumentowania transakcji ,,cywilnej'' fakturą a nie paragonem

    Skoro ja się zorientowałem dopiero teraz, żeTy o gruszcze a ja o pietruszce,
    to nie mam wiecej pytań.

  • 50. Data: 2013-04-16 18:27:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello cef,

    > No ale gdzie bzdura?
    > Przecież może kupić- o czym innym chyba rozmawiamy.

    Nie ma żadnego obowiązku zaliczania faktur ZAKUPOWYCH do ewidencji.
    Mam kaprys czegoś nie ująć w kosztach i nie pomniejszać VAT - nikomu
    nic do tego.

    --
    Best regards,
    RoMan