  • Data: 2007-11-03 22:56:11
    Temat: Re: Wprowadzenie prywatnego auta do firmy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 3 Nov 2007, Hurricane wrote:

    > Witam
    > Prosze jeszcze o chwilkę cierpliwości bo namnożyło mi się pytań.

    > Auto było sprowadzone z Niemiec i podałem jakąś śmieszną kwotę żeby się
    > wykręcić od wysokiej akcyzy. Czy mam podać te śmieszne 100 Euro jako wartość
    > nabycia?

    Alternatywą jest złożenie zeznania (w postaci dwu dokumentów z różną
    kwotą) że miało miejsce oszustwo podatkowe.
    Jak wykryją, to karnoskarbowy wysmaży takie wezwanie, od ktorego na sam
    początek się gęsia skórka pojawia :)

    > A jaka jest wartość początkowa skoro cena rynkowa auta jest dużo
    > wyższa?

    Wartość rynkowa liczy się tylko do takich podatków, jak PCC.
    Zarówno dla akcyzy jak i rozliczeń dochodowego (m.in. amortyzacji)
    liczy się "wartość nabycia powiększona o inne poniesione koszty".
    Czyli zapłaconą akcyzę i inne takie można doliczyć :)

    > Czy umowo kupna-sprzedaży zawarta między mną a niemcem jest
    > dokumentem zakupu?

    A nie?

    > Są wzory takich oświadczeń?

    No nie przesadzaj :)
    "oświadczam że z dniem ... przekazuję posiadany dotąd w celach osobistych
    samochód .... ... ... na cele DG". Na upartego można zaznaczyć, że
    "jest kompletny, sprawny i został przyjęty do użytku" - zajrzyj do
    definicji ST

    > Gdzie przekazuje?

    Nigdzie, donikąd.
    NA CO przekazujesz :) - "na cele DG".