eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiWszystkie skladki ZUS bank przelal na jedno konto - co robic ??? › Re: Wszystkie skladki ZUS bank przelal na jedno konto - co robic ???
    From: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki,pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wszystkie skladki ZUS bank przelal na jedno konto - co robic ???
    Date: 04 Dec 2002 01:14:36 +0100

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> writes:

    > Ubezpieczenie chorobowe mieści się w zbiorze ubezpieczeń
    > społecznych. Poszczególne "składniki ubezpieczeniowe"
    > mające osobne konta do wpłaty nie są przypisane
    > do składników ubezpieczeń a do zbiorów tych składników
    > (zdarzają się zbiory jednoelementowe :)).
    >
    > Zbiór ubezpieczeń społecznych składa się m.in.
    > z ubezpieczenia emerytalnego, rentowego i chorobowego.
    >
    > Jak widać "mieści się kwotowo" tłumaczy się na "jest
    > zawarte w" w języku zbiorów - nie da się zapłacić
    > "tylko chorobowego" bo to część "społecznego" :(

    Ok, ale w takim razie nie wiem co to ma do rzeczy.

    Tak czy owak z ubezpieczenia nie jest sie wylaczonym wtedy, gdy ZUS nie
    zaksiegowal wplaty, a wtedy, gdy sie owej wplaty nie wykonalo - przy czym
    decydujacym dowodem jest potwierdzenie z banku, ze stemplem dziennym
    i suma wynikajaca z deklaracji, przy jednoczesnym braku oswiadczenia
    banku, ze potwierdzenie zostalo podrobione itp.

    To oczywiscie w praktyce, bo w teorii wyglada to nieco prosciej.

    Naturalnie czym innym jest "wylaczenie z ubezpieczenia", a czym innym
    "twierdzenie przez ZUS, ze jest sie wylaczonym z ubezpieczenia".
    Na to ostatnie pomagaja wlasnie kwitki, dla wygody przesylane do ZUSu
    faksem.
    Fakt, nie testowalem ubezpieczenia chorobowego (bo go nie mam,
    wychodzac z zalozenia, ze jest calkowicie nieoplacalne). Czy technika
    postepowania z ZUSem (nie skutki braku wplat) rozni sie w przypadku
    ubezpieczenia chorobowego?

    > BTW: wcale nie jest powiedziany że *z danego dochodu* trzeba
    > opłacać wszystkie składki danego podzbioru, rozkład
    > zbiorów ubezpieczeń obowiązkowych, możliwych (dobrowolnych)
    > i niemożliwych (niepodlegających) to jest inny zbiór
    > zbiorów niż zbiór zbiorów przypisanych do kont.

    Strasznie to skomplikowane. Mozna to opisac jednak prosciej: 51-spoleczne,
    52-zdrowotne, 53-fp+fgsp :-)
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator