    Date: Sat, 14 Mar 2015 18:30:45 +0100
    From: cef <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wybór biura rachunkowego

    W dniu 2015-03-13 o 16:51, j...@g...com pisze:
    > 1. Ogólna zasada jest taka, że kontrola skarbowa odbywa się zwykle tam gdzie
    przechowywane są dokumenty firmy.

    Zrobimy kontrolę w siedzibie. Proszę zgromadzić dokumenty.
    (nie będzie tego dużo, bo pewnie za dany okres)

    > 2. Nie ukrywam, że zależy mi bardzo, żeby biuro rachunkowe w całej rozciągłości
    reprezentowało moją firmę przed urzędami

    Pełnomocnictwo plus opłata skarbowa

    > 3. Czy przejście z jednego biura rachunkowego do drugie to dużo zachodu?

    Jak ktoś lubi sobie organizować księgowość w innej miejscowości, to któż
    lepiej oceni czy to dużo zachodu czy nie? :-)

    > 4. Wiem, że to pewnie jest kwestia konkretnej umowy z biurem, ale czy można wymagać
    od biura, żeby doradzało klientowi?

    Można, ale biuro jest od księgowania. Nawet powiedziałbym, że znam
    takie, które robią rozliczenie tak jak potrafią lub myślą, że jest
    poprawnie, a jak przyjdzie ktoś i powie, że to źle
    to zrobią korekty. W każdej kwestii, którą kiedyś poruszałem w biurach
    okazywało się, że
    jestem znacznie lepiej zorientowany niż oni, więc oczekiwanie porady
    jest bezsensowne.
    Z tego co widzę obecnie to za wiele się nie zmieniło.