    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wykonanie dzieła dla firmy z UE
    Date: Fri, 29 Jun 2007 09:34:47 +0200

    Dnia 28-06-2007 o 20:49:59 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > Nie, ale to chyba nie problem. Dodam że jeżeli zamawiającemu nie
    > przeszkadza, umowa może być tylko po polsku. Być może też warta
    > rozważenia by była umowa po angielsku, z tłumaczeniem (nie wiem czy
    > konieczne jest przysięgłe).

    Umowa zawarta ustnie też jest ważna, pisemna forma to tylko do celów
    dowodowych
    może się w tym przypadku przydać.
    Czemu nie spisać tylko własnego oświadczenia co się robiło i jak
    i ze to dzieło?

    > Dochód rozliczasz w Polsce, więc dotyczy cię polskie przepisy
    > podatkowe.

    Na rachunku powinien wpisać całą kwotę, bez KUP w końcu nikt za nego
    zaliczki nie odprowadzi
    a angola też nie interesuje ile % z czego i gdzie.

    > 1. powyższe punkty biorą pod uwagę sytuację kiedy nie wpadasz w VAT,
    > jeżeli musisz rozliczyć VAT od w/w umowy, procedura jest prawdopodobnie
    > trochę inna.

    Chyba że zwolnienie podmiotowe, wtedy "tylko" trzeba ewidencję prowadzić.

    > 2. wszystko co napisałem traktuj jako wskazówkę a nie jako dokładną
    > instrukcję, nie chciałbym mieć na sumieniu twoich pieniędzy jakby się
    > okazało że się w którymś punkcie myliłem :).

    Jak dla mnie to wszytsko gra :)