    From: "eland" <P...@n...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wynajem lokalu od osoby fizycznej
    Date: Fri, 16 Aug 2002 16:01:01 +0200

    Ami napisał(a) w wiadomości: ...
    >Moze ktos mi pomoze....
    >Wynajmuje lokal na cele swojej dzialalnosci, Wynajmujący to malzeństwo z
    >synem (lokal jest na nich troje!!!!). Wystawiają mi co miesiac faktury Vat
    >(jako Ich troje, nie mylic z grupa muzyczną),
    >W ogole kwestia refaktur jest dla mnie jeszcze malo znana. Slyszalam ze
    >refaktura musi miec minimalna marze, czy to prawda???

    Anna

    Problem refaktur jest stary jak świat, po kolei kazdy z wynajmujących winien
    Ci co miesiąc wystawić fakturę VAT (lub rachunek jesli wybrał zwolnienie z
    VAT-u) na taka część kwoty najmu w jakiej proporcji jest wspołwłaścicielem
    mieszkania. Na fakturze nie musi być pieczątki, natomiast musi być nie mniej
    niż określenie sprzedającego usługę (imie nazwisko i adres, oraz nr NIP-u)
    Oczywiście możesz podpisać aneks i postępować jak opisałaś.
    Orzecznictwo choć nie litera prawa składnia sie w strone akceptacji
    refaktur, w stawce wlaściwej dla refakturowanej uslugi.
    Jezeli faktura będzie zawierała marze to juz nie będzie refaktura. Dla
    Ciebie żaden problem (prócz finansowego) gorzej dla refakturującego (np.
    prawo do sprzedaży usług telekomunikacyjnych).
    Mariusz