    From: "eland" <P...@n...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wynajem lokalu od osoby fizycznej
    Date: Fri, 16 Aug 2002 16:17:25 +0200

    Sebastian D-D napisał(a) w wiadomości:
    <002101c2452f$3db44900$0c00a8c0@euronet.net.pl>...

> [...]
    Vat
    >Rozumiem, ze mają działalność gospodarcza ???????
    >No bo jeśli nie, to JAKIM PRAWEM wystawiają faktury VAT

    Podleganie podatkowi VAT nie musi być tożsame z prowadzeniem działalności
    gospodarczej. Najem dzierzawa również podlegaja opodatkowaniu podatkowi VAT
    a nie podlegają rejestracji (mogą ale nie muszą) jako dzialalnosci
    gospodarczej.
    Podsumowując, żeby wystawiać faktury VAT trzeba być zarejestrowanym
    podatnikiem podatku VAT.