    From: GreGo <N...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wynajem powierzchni reklamowej (Internet)
    Date: Mon, 09 Jan 2006 12:31:28 +0100

    Użytkownik jureq napisał:

    > Myślę, ż eich prawnicy dbali głównie o to żeby ONI nie mieli problemów
    > prawnych z umowami. A to jak sobie poradzą ich usługodawcy to ich
    > raczej niewiele obchodziło. Tak jak ci napisał Gotfryd to nie jest
    > najem w rozumieniu KC tylko jakaś inna usługa. I problem polega na tym,
    > że gdyby oni rzeczywiście zaproponowali jednoznaczny sposób rozliczania
    > się z fiskusem przez usługodawców, to twojego postu by nie było. Oni
    > tylko zaproponowali podpisanie pewnego oświadczenia, który IM umożliwia
    > jednoznaczne wypełnienie obowiązków płatnika podatków. A toi co zrbią
> [...]

    Pewnie masz rację, napisałem zresztą kolejnego posta w tym temacie z
    podobną treścią. Napisałem również do serwisu z prośbą o wyjasnienie
    kwestii prawnych takiego rozwiązania i zastosowałek argumentację
    Gotfryda Smolika z poprzedniego postu, a konkretnie zacytowałem im KC z
    tego posta. Ciekawe co odpowiedzą. Prawdę mówiąc, to wcale nie
    zdziwiłbym się, gdyby się nagle okazało, że osoba fizyczna nie
    prowadząca działalności nie może zamieszczać ich banerów i czerpać z
    tego korzyści.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz