  • 11. Data: 2008-05-13 22:52:40
    Temat: Re: Wynajmowane mieszkanie a DG
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > IMHO & AFAIK: bez znaczenia.
    > Powód: podatek naliczany jest od przeznaczenia pomieszczenia, a to
    > pomieszczenie będzie miało przeznaczenie mieszkalne :)
    > Jeśli w jakiś sposób spowoduje, że owo mieszkanie przestanie nadawać się
    > do zamieszkania (choćby przejściowo) z tego powodu, że "jest tam DG",
    > to oczywiście się zgadzam.

    Odpowiedziałem w poprzednim poście.

    > FYI: tak, dokumentację i sprzęta związane z DG mam w mieszkaniu.
    > Też na wszelki wypadek weryfikowałem poglądy na ten temat w UM, a co do
    > US to sobie sami zweryfikowali bo byli na kontroli.
    > Z UM mnie wyrzucili żebym głowy nie zawracał, tak dla porządku :)

    Ustawa o podatkach i opłatach lokalnych określa maksymalne stawki
    podatku od nieruchomości. Być może Twoja gmina jest tak łaskawa, że te
    stawki są identyczne.

    W przeciwnym przypadku wydaje się, że urzędnicy gminni nie troszczą się
    dostatecznie o dochody gminy. :-)

    > Mam pytanie, czysto prawne, z ktorego jak mi się wydaje wynikają wnioski
    > co do rzeczonego podatku: co to jest "częśc budynku"?

    Pewnie można byłoby poszukać w prawie budowlanym, ale ZTCW tam nie ma
    definicji części budynku. Jedynie sam budynek jest definiowany jako
    "obiekt budowlany, który jest trwale związany z gruntem, wydzielony z
    przestrzeni za pomocą przegród budowlanych oraz posiada fundamenty i dach".

    > Bo mi się wydaje, że jest to to cóś co zwyczajowo nazywa się
    > "pomieszczeniem". I po prostu nie przewiduje się opodatkowania
    > *udziału* w pomieszczeniu (np. pomieszczenia w 2/3 mieszkalnego
    > a w 1/3 DG).

    IMHO, nie masz racji. Liczysz m2 powierzchni użytkowej na której
    prowadzisz DG i zgłaszasz w ciągu 14 dni od zaistnienia zmiany.

    > Czy to była *wydzielona* część (jakieś ścianki, przegrody itp), coś co
    > znajduje się na planie nieruchomości?

    I tak i nie. Zgłoszenie oddaje mniej więcej stan faktyczny, co oznacza
    że został zgłoszony budynek gospodarczy + 1/3 garażu + 1/2 pokoju w
    budynku mieszkalnym.

    Piotrek

  • 12. Data: 2008-05-13 23:03:19
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Piotrek w <news:g0d676$puu$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

    > Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
    > Liczysz m2 powierzchni użytkowej na której
    > prowadzisz DG i zgłaszasz w ciągu 14 dni od zaistnienia zmiany.

    Dziś papiery firmowe zajmują 1 m2 za 5 lat będą zajmować 3 m2, ale za dwa to
    bedzie tylko 20 cm2... Ile zgłosić i jak często?

    > I tak i nie. Zgłoszenie oddaje mniej więcej stan faktyczny

    Stan faktyczny jest staniem niestabilnym -- bardzo (liczby powyżej możesz
    przeskalować dowolnie)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 13. Data: 2008-05-13 23:14:15
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    > IMHO, nie masz racji. Liczysz m2 powierzchni użytkowej na której
    > prowadzisz DG i zgłaszasz w ciągu 14 dni od zaistnienia zmiany.

    Po co czekac 14 dni?

    Jakbym mial biuro podawcze Urzedu w zasiegu spaceru z psem, to rano
    zanosilbym kwit o metrach, na ktorych prowadze DG, a po poludniu kwit o
    tym, ze nie prowadze na tej powierzchni DG.

    No i niech se to licza i wystawiaja decyzje od kazdego zlozonego kwitu...

    sz.

  • 14. Data: 2008-05-14 07:55:24
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    'Tom N' wrote:
    > Dziś papiery firmowe zajmują 1 m2 za 5 lat będą zajmować 3 m2, ale za dwa to
    > bedzie tylko 20 cm2... Ile zgłosić i jak często?

    Masz na to 14 dni po zaistnieniu zmiany. IMHO, ustawa jest jednoznaczna
    aż do bólu.

    > Stan faktyczny jest staniem niestabilnym -- bardzo (liczby powyżej możesz
    > przeskalować dowolnie)

    No i? :-)

    Piotrek

  • 15. Data: 2008-05-14 07:57:57
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    szomiz wrote:

> [...]
    > tym, ze nie prowadze na tej powierzchni DG.
    >
    > No i niech se to licza i wystawiaja decyzje od kazdego zlozonego kwitu...

    Zbędny wysiłek. Wezmą ostatni kwit z danego miesiąca (ponieważ podatek
    zmienia się od następnego miesiąca po zgłoszeniu zmiany).

    Piotrek

  • 16. Data: 2008-05-14 07:59:58
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Piotrek wrote:
    > szomiz wrote:
    >
    > Zbędny wysiłek. Wezmą ostatni kwit z danego miesiąca (ponieważ podatek
    > zmienia się od następnego miesiąca po zgłoszeniu zmiany).
    >
    > Piotrek

    Albo od następnego miesiąca od zaistnienia zmiany - nie chce mi się
    sprawdzać.

    Piotrek

  • 17. Data: 2008-05-14 08:34:04
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > Zbędny wysiłek. Wezmą ostatni kwit z danego miesiąca (ponieważ podatek
    > zmienia się od następnego miesiąca po zgłoszeniu zmiany).

    Szkoda :/

    ;>

    sz.

  • 18. Data: 2008-05-14 09:05:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 May 2008, Piotrek wrote:

    > A dlaczego uważasz , że nie :-)

    Nie pasuje mi do rozumienia "części", takiego typowo słownikowego.
    Jak ktoś Ci powie "część samochodu", to masz na myśli błotnik,
    kierownicę, koło - czy też "pół metra blachy wykrojone gdzieś z dachu"?
    W końcu też "część", nie? :) - a IMO do pojęcia "części" nijak nie
    pasuje.
    No a skoro w ustawie wewnętrznej definicji nie ma (ew. może być
    w innej ustawie, ale nie znam się i nie znam, może gdzieś jest to
    poproszę o wskazanie), to pozostałoby traktować "słownikowo".

    > Podatek od nieruchomości w przypadku budynków jest płacony od m2 powierzchni
    > użytkowej.

    ...a VAT od części samochodowych od złotówki ceny netto. Co nijak nie
    uprawnia do uznawania złotówek za części samochodowe. Ani kilogramów
    metalu użytych na owe części (za części), żeby nie było że mierzysz
    konkret a usiłuję porównywać z abstrakcją.
    Czyli to co chcę wziąć za przykład: "kilo miedzi zużyte na samochód
    nie jest częścią samochodową", nawet jeśli można wskazać, w której części
    się znajduje.
    Ażeby określić "część", trzeba mieć do czynienia z wyodrębnionym (no,
    powiedzmy: "wyodrębnialnym") elementem!

    > Jeśli część tej powierzchni jest przeznaczona na DG, to od tej
    > części płacisz inną stawkę.

    O nie. NIE PŁACĘ :O, sugestii że lepiej wiesz co ja płacę a czego nie
    płacę nie przyjmuję do wiadomości :D
    Pomieszczenie ma charakter mieszkalny, część "DG" nie jest wydzielona.
    Nie płacę.

    > Z tym oddzieleniem / wydzieleniem to być może pomyliło Ci się z samą
    > definicją budynku (z prawa budowlanego):

    A jaka jest definicja "części"? Tak w ogóle?

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2008-05-14 09:10:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 May 2008, Piotrek wrote:

    > Odpowiedziałem w poprzednim poście.

    A ja na ów post (przed chwilą).

    > Ustawa o podatkach i opłatach lokalnych określa maksymalne stawki podatku od
    > nieruchomości. Być może Twoja gmina jest tak łaskawa, że te stawki są
    > identyczne.

    Nie są.

    > W przeciwnym przypadku wydaje się, że urzędnicy gminni nie troszczą się
    > dostatecznie o dochody gminy. :-)

    IMVHO przestrzegają litery prawa :)

    > Pewnie można byłoby poszukać w prawie budowlanym, ale ZTCW tam nie ma
    > definicji części budynku.

    No to słownik... patrz sąsiedni post i pytanie czy pół metra kwadratowego
    dachu samochodu uznajesz za "część samochodu" (a nie część części
    samochodowej).

    > IMHO, nie masz racji.

    Wzajem :) w końcu po coś grupa jest dyskusyjna :)
    Problem w tym, że chyba mamy pat - potrzebne byłoby jakieś orzeczenie
    sądowe z uzasadnieniem.
    Jak na razie interpretacje pracowników UM pokrywają się z moją
    wersją :)

    Przyjąłem.

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2008-05-14 09:13:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    [...]
    > Zbędny wysiłek. Wezmą ostatni kwit z danego miesiąca (ponieważ podatek
    > zmienia się od następnego miesiąca po zgłoszeniu zmiany).

    No to z jego opisu wynika, że stan formalny pokrywałby się z praktyką,
    jako że zawsze ostatni kwit byłby "z psem"...

    pzdr, Gotfryd