  • 1. Data: 2002-05-21 16:19:57
    Temat: Wypelnianie VAT 7 a mc zaplaty faktury
    Od: CRK <c...@p...gazeta.pl>

    Po dluzszej dyskusji z paniami w US , opadly mi rece, mianowicie twierdza
    ze wpisuje na deklaracji tylko zaplacone f-ry . Ale co w przypadku kiedy
    ma polroczny okres platnosci?? nie iwem czy jasno opisalem problem ..

    --
    CiRKa

    c...@n...gazeta.pl
    #GG 380752

  • 2. Data: 2002-05-21 16:41:46
    Temat: Re: Wypelnianie VAT 7 a mc zaplaty faktury
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik CRK <c...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:M...@n...tpi.pl...

    > Po dluzszej dyskusji z paniami w US , opadly mi rece, mianowicie twierdza
    > ze wpisuje na deklaracji tylko zaplacone f-ry .

    Tak jest gdy ubiegasz się o zwrot VAT w terminie 25 dni.

    Jeżeli jednak nie chcesz skorzystać z tego "skróconego" terminu to do
    deklaracji wpisujesz wszystkie faktury zakupu - zwrot otrzymasz w ciagu 60
    dni.

    Orka

  • 3. Data: 2002-05-21 16:53:56
    Od: CRK <c...@p...gazeta.pl>

    In article <3...@n...vogel.pl>, o...@i...pl says...

> [...]
    >
    > Jeżeli jednak nie chcesz skorzystać z tego "skróconego" terminu to do
    > deklaracji wpisujesz wszystkie faktury zakupu - zwrot otrzymasz w ciagu 60

    ale co z czescia nie zaplaconych faktur ??

    --
    CiRKa

    c...@n...gazeta.pl
    #GG 380752

  • 4. Data: 2002-05-21 17:43:14
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik CRK <c...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych

    > ale co z czescia nie zaplaconych faktur ??

    A masz zamiar ubiegać się o zwrot w terminie 25?

    Orka

  • 5. Data: 2002-05-21 18:10:59
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    do
    > deklaracji wpisujesz wszystkie faktury zakupu - zwrot otrzymasz w

    Orko, czy są jakieś szczegółowe instrukcje do tego?
    Nie analizowałem tego dokładnie, a na zapytanie ustne
    (takowe uważam za niewiele warte, ale jak się nie chce pisać.. :-))
    miłe panie odpowiedziały, że wpisywać mam wszystkie faktury, a tylko
    do zwrotu wpisać
    kwotę wynikającą z tych zapłaconych i oczywiście, żeby ułatwić pracę
    US -
    dorzucić jakieś dowody zapłaty do deklaracji.
    Ponieważ robi mi się straszny galimatias
    z kwotami do przeniesienia, postanowiłem
    zrezygnować z opcji "25 dni".
    I tak oddają nadal po 20 dniach :-))

    CEZ

  • 6. Data: 2002-05-21 18:26:46
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik cef <c...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ace2jj$i2u$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > US -
    > dorzucić jakieś dowody zapłaty do deklaracji.
    ------
    Uważam, że nie mają racji - przepisy ustawy wyraźnie mówią, że kwoty podatku
    naliczonego wykazane w deklaracji mają wynikać z zapłaconych faktur.

    Gdyby przepis mówił, że kwota VAT do zwrotu wykazana w deklaracji ma wynikać
    z zapłaconych faktur - ich interpretacja byłaby prawidłowa.

    Jeżeli jednak taka - korzystna interpretacja - jest stosowana w Twoim
    urzędzie to tylko można się cieszyć. Ostatecznie nie ma kary za otrzymanie
    zwrotu w przyśpieszonym terminie:-)

    > Ponieważ robi mi się straszny galimatias
    > z kwotami do przeniesienia, postanowiłem
    > zrezygnować z opcji "25 dni".
    > I tak oddają nadal po 20 dniach :-))

    Pewnie masz na myśli zwrot z deklaracji za marzec - składanej w kwietniu.
    Nowe terminy zwrotu mają zastosowanie dopiero do deklaracji składanych za
    kwiecień.

    Orka

  • 7. Data: 2002-05-21 18:39:47
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    wynikać
    > z zapłaconych faktur - ich interpretacja byłaby prawidłowa.

    Dzięki za wyjaśnienia. Przypomnę sobie "szczegóły".

> [...]
    Twoim
    > urzędzie to tylko można się cieszyć. Ostatecznie nie ma kary za

    Orko, to co mówią miłe panie przez telefon, rzadko kiedy
    znajduje potwierdzenie w rzeczywistych deklaracjach.
    Jaka byłaby interpretacja, to przekonałbym się
    po jej złożeniu w takiej formie :-))

> [...]
    kwietniu.
    > Nowe terminy zwrotu mają zastosowanie dopiero do deklaracji

    A to racja. Ale jestem na 90% pewien, że i tak
    oddadzą po 20 dniach.
    A jeśli nie, to ból potrwa tylko 30 dni :-)

    CEZ
    ("nieustający" odbiorca podatku VAT)

  • 8. Data: 2002-05-21 20:56:06
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Orka" <o...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:3cea78cf_2@news.vogel.pl...

> [...]
    >
    > Jeżeli jednak nie chcesz skorzystać z tego
    "skróconego" terminu to do
    > deklaracji wpisujesz wszystkie faktury zakupu -

    A w sytuacji kiedy np. podatek należny równoważy
    się z podatkiem naliczonym lub też naliczony
    przewyższa należny a ja nie występuje o jego zwrot
    tylko czekam aż "przybędzie" znowu należny to
    sprawe załatwim po staremu w ramach deklaracji
    VAT-7 (wszystkie faktury zapłacone) ?

    Sark

  • 9. Data: 2002-05-21 21:10:38
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Sark <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:acec9n$kjg$...@n...onet.pl...

> [...]
    > przewyższa należny a ja nie występuje o jego zwrot
    > tylko czekam aż "przybędzie" znowu należny to
    > sprawe załatwim po staremu w ramach deklaracji

    Po staremu .
    Wykazujesz wszystkie faktury - zapłacone i nie zapłacone

    Orka

  • 10. Data: 2002-05-22 09:57:18
    Od: CRK <c...@p...gazeta.pl>

    In article <3...@n...vogel.pl>, o...@i...pl says...

    > Użytkownik CRK <c...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych

    > A masz zamiar ubiegać się o zwrot w terminie 25?

    tak.. wlasnie mam kontrole z US ...

    --
    CiRKa

    c...@n...gazeta.pl