  • 21. Data: 2009-02-15 20:08:06
    Temat: Re: Wypłata z DG na prywatny
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    p47 wrote:

> [...]
    > przechowujesz nie na koncie firmowym, a na koncie prywatnym i gdy np.
    > twoje przychody opodatkowane sa juz na poziomie 32% to niewątpliwie
    > ma miejsce uszczuplanie daniny dla państwa.
    > Jest to MSZ niedopuszczalne w swietle przepisów podatkowych.
    > Środki finansowe (obrotowe) związane z prowadzoną DG musza być
    > przechowywane na koncie firmowym, wypłacac je (albo przelewac na
    > konto prywatne) mozna jedynie do wysokości zyskuz DG i w momencie
    > jego realizacji (zresztą oczywiście tez podlegającej opodatkowaniu
    > czy zaliczkowaniu), a nie w dowolnej chwili i wysokosci.

    Aleś wymyślił. To jakieś nowe przepisy?

  • 22. Data: 2009-02-15 20:11:09
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    p47 wrote:

    > gdy np.
    > twoje przychody opodatkowane sa juz na poziomie 32% to niewątpliwie
    > ma miejsce uszczuplanie daniny dla państwa.
    > Jest to MSZ niedopuszczalne w swietle przepisów podatkowych.

    A co powiesz na trzymanie dużych środków na rachunku firmowym
    podatnika opodatkowanego kartą? Też uszczuplenie?

  • 23. Data: 2009-02-15 20:18:20
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-15, p47 <p...@b...wp.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > jedynie do wysokości zyskuz DG i w momencie jego realizacji (zresztą
    > oczywiście tez podlegającej opodatkowaniu czy zaliczkowaniu), a nie w

    To jeszcze podstawę prawną poprosimy. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 24. Data: 2009-02-18 01:14:32
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    > On 2009-02-15, p47 <p...@b...wp.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > To jeszcze podstawę prawną poprosimy. :)

    Nie wszystkie zdarzenia dot. DG opisane są jednoznacznie i bezpośrednio w
    przepisach. Np. żaden przepis nie mówi, ze opóźnienie w składaniu dekl.
    VAT-owskiej skutkuje pozbawieniem podatnika prawa do odliczenia podatku VAT
    naliczonego, a mimo to organa skarbowe, a potem sady tak interpretowały art.
    19 Ord podatkowej o VAT która mówił jedynie, ze podatnik ma prawo do
    odliczania podatku naliczonego. Wywodziły z tak sformułowanego, ogólnego
    stwierdzenia wniosek, ze skoro podatnik nie złozył, albo opóżnił złożenie
    deklaracji VAT to... dobrowolnie (ale nieodwołalnie) sam zrezygnował ze
    skorzystania z tego prawa.
    Zam kilka przypadków, ze organy skarbowe tak własnie, jak opisałem
    traktowały przechowywanie środków finansowych związanych z prowadzeniem DG
    na koncie prywatnym. Nie mam zadnego interesu, aby teraz prowadzic kwerendę
    i wyszukiwac rozstrzygniecia w podobnych sporach,- niechaj to robia
    zainteresowani.
    Jesli maja inne zdanie, pewni sa swego i tego, ze przekonają skutecznie w
    razie czego miłe pani kontrolujące i wydajace decyzję...ich sprawa, zycze
    szczerze powodzenia.
    Na marginesie tylko wrzuce do przemyslen hipotetyczną sytuacje:):
    Firma dostała zaliczkę która powędrowała na prywatne konto własciciela. Po
    pewnym okresie firma ją jednak musiała zwrócić. Oczywiście zaliczka
    przyniosła odsetki na prywatnym koncie. Jednak w tej sytuacji ani nie
    zapłacił on podatku od dochodu (odsetek) jednak wynikającego z DG, ani tez
    nie opłacił on opłat naleznych, gdyby te pieniądze traktowac jako pozyczkę
    dla osoby fizycznek .
    No i..?

    p47

  • 25. Data: 2009-02-18 06:22:56
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    p47 wrote:

> [...]
    > Jesli maja inne zdanie, pewni sa swego i tego, ze przekonają skutecznie
    > w razie czego miłe pani kontrolujące i wydajace decyzję...ich sprawa,

    Deklaracje trzeba składać w terminie - nawet "pustą", która zostanie
    skorygowana za parę dni. To jest oczywiste. Po co się później "kopać z
    koniem"?

> [...]
    > przyniosła odsetki na prywatnym koncie. Jednak w tej sytuacji ani nie
    > zapłacił on podatku od dochodu (odsetek)

    To na "prywatnych" tzn. nie związanych z DG kontach nie naliczają już
    "belkowego"? Od kiedy?

    > jednak wynikającego z DG, ani
    > tez nie opłacił on opłat naleznych, gdyby te pieniądze traktowac jako
    > pozyczkę dla osoby fizycznek .

    Często sam sobie pożyczasz pieniądze i płacisz od tego PCC? ;-)

    Piotrek

  • 26. Data: 2009-02-18 06:33:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotrek pisze:

    > To na "prywatnych" tzn. nie związanych z DG kontach nie naliczają już
    > "belkowego"? Od kiedy?

    Kiedyś nie naliczali, jakie to ma znaczenie? Zresztą nawet jakby
    naliczali, to jeśli konto takie byłoby wykorzystywane w celach DG, to
    odsetki byłyby przychodem pomimo belki.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2009-02-18 06:48:46
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Liwiusz wrote:
    > Kiedyś nie naliczali, jakie to ma znaczenie? Zresztą nawet jakby
    > naliczali, to jeśli konto takie byłoby wykorzystywane w celach DG, to
    > odsetki byłyby przychodem pomimo belki.

    A z tym się zgodzę, jednakowoż wątkotwórca pisał o przelewach na
    rachunek niezwiązany z DG.

    Jak rozumiem sytuacja dotyczy stanu obecnego, tak więc zdanie "Jednak w
    tej sytuacji ani nie zapłacił on podatku od dochodu (odsetek)" IMHO nie
    jest prawdziwe.

    Piotrek

  • 28. Data: 2009-02-18 07:00:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotrek pisze:

> [...]
    >
    > Jak rozumiem sytuacja dotyczy stanu obecnego, tak więc zdanie "Jednak w
    > tej sytuacji ani nie zapłacił on podatku od dochodu (odsetek)" IMHO nie

    Ale pobieranie belki nie ma tu znaczenia. Jeśli US wykaże, że rachunek
    prywatny był wykorzystywany do DG, to pomimo belki odsetki będą
    przychodem. Według mnie można przelewać bez ograniczeń, niemniej jednak
    poprzednik pisał, że były sytuacje, kiedy konkretna kwota (np. zaliczka)
    była uznawana za kwotę w DG, bez względu na to na jakim koncie się
    znajdowała. To bardzo niebezpieczny precedens i w dalszej dyskusji warto
    byłoby posłużyć się konkretną interpretacją, czy wyrokiem.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2009-02-18 07:36:36
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Liwiusz wrote:
    > Ale pobieranie belki nie ma tu znaczenia. Jeśli US wykaże, że rachunek
    > prywatny był wykorzystywany do DG, to pomimo belki odsetki będą
    > przychodem.

    To oczywiste. Dlatego z rachunku niezwiązanego z DG najlepiej nie
    regulować płatność dotyczących DG, a już całą pewnością nie należy
    przyjmować na niego wpłat dotyczących DG.

> [...]
    > poprzednik pisał, że były sytuacje, kiedy konkretna kwota (np. zaliczka)
    > była uznawana za kwotę w DG, bez względu na to na jakim koncie się

    To - mówiąc szczerze - jest dla mnie dziwne.

    W przypadku OFPDG nie ma przecież IMHO pieniędzy "prywatnych" i "firmowych".

    Oczywiście inna sytuacja jest w przypadku różnej maści spółek.

    > To bardzo niebezpieczny precedens i w dalszej dyskusji warto
    > byłoby posłużyć się konkretną interpretacją, czy wyrokiem.

    To prawda.

    Piotrek

  • 30. Data: 2009-02-18 08:25:51
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-18, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    [...]

    > To oczywiste. Dlatego z rachunku niezwiązanego z DG najlepiej nie
    > regulować płatność dotyczących DG,

    A to akurat IMHO nie przeszkadza.

    > a już całą pewnością nie należy przyjmować na niego wpłat
    > dotyczących DG.

    A to już jak najbardziej zgoda. :)

    --
    Wojciech Bańcer