  • Data: 2006-08-07 09:07:09
    Temat: Re: Wystawienie dokumentu za wynajem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 7 Aug 2006, Piotrek. wrote:

    > Prowadzac DG nie potrzeba aby co miesiac otrzymywac fakture / rachunek etc.
    > wystarczy umowa najmu

    Możesz odnieść się do mojej odpowiedzi dla "t"?
    IMO umowa NIE JEST dokumentem ksiegowym.
    Zakładam że mowa o "umowie" w ścisłym rozumieniu tego słowa.
    Z niej wynika że strony coś-tam chcą zrobić.
    Na przykład: że ktoś ma zapłacić za czynsz.
    Ale umowa nie jest dowodem *poniesienia wydatku*, nie jest również
    dowodem księgowym szczególnym (wymienionym w przepisach) więc IMO
    nie kwalifikuje się jako dowód księgowy!

    Dowód zapłaty poparty umową to ewentualnie tak ;)
    Acz preferowałbym rachunek (lub f-rę).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)