  • 11. Data: 2002-12-07 03:03:26
    Temat: Re: ZUS DRA - zaokraglanie groszy
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ryszard G." <r...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:asriq8$4jp$1@news.tpi.pl...
    > Z tym 99 gr. myślisz o VAT-7 ?
    > Tam jest więcej rubryk gdzie odrzucasz swoje grosze w podatku naliczonym,
    > niż budżetowe w należnym :(

    Prawdę mówiąc to chodzi mi po co w VAT wprowadzono inna __zasadę__
    "zaokrągleń" niz np. w PIT-5 ?

    Sark

  • 12. Data: 2002-12-07 07:50:36
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Na VAT-7 zaokrąglamy do 1 zł przez odrzucenie groszy.

    Czy to sie tyczy wszystkich wyliczanych (posrednich) kwot na VAT-7?

    > Podatek dochodowy zaokraglamy "prawie matematycznie".
    > Podstawę opodatkowania do 1zł a podatek do 10 gr.
    > Zaokrąglamy "kwoty" czyli sumy wyrażone w złotych i groszach.

    Posrednie tez, czy dopiero koncowe?

    Dzieki,

    latet

  • 13. Data: 2002-12-07 08:09:15
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > ZUS masz zawsze wyliczone
    > http://www.zus.pl/niusy/inf008.htm

    Dzieki za link.

    Znalazlem tam cos takiego:

    " Kwota rocznego ograniczenia podstawy wymiaru składek
    na ubezpieczenia emerytalne i rentowe w 2002 r. wynosi - 64 620 zł. "

    Co to dokladnie oznacza ???

    Dzieki,

    lt

  • 14. Data: 2002-12-07 11:27:40
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > " Kwota rocznego ograniczenia podstawy wymiaru składek
    > na ubezpieczenia emerytalne i rentowe w 2002 r. wynosi - 64 620 zł. "

    Powiem Ci tylko że i Tobie i sobie i każdemu na tej i innych grupach życze
    aby miał taki problem ;))

    Sark

    p.s. sprawdź jaka masz teraz ___roczną podstawę___ a o jakiej mówi się
    powyżej ;))
    .... bedziesz zarabiał extra duuużo, to jak przekroczysz ___roczną
    podstawę___ to juz więcej nie będziesz płacił skałdek w danym roku.

  • 15. Data: 2002-12-07 11:29:46
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    > Posrednie tez, czy dopiero koncowe?

    Chodzi Ci pewnie o etapy pośrednie w pit-5 ale tam jest to dobrze opisane
    na jakim etapie jak zaokrąglać (na druku pit-5)

    Sark

  • 16. Data: 2002-12-07 22:29:38
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Dec 2002, Ryszard G. wrote:

    >+ Użytkownik "Latet" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [...]
    >+ Na VAT-7 zaokrąglamy do 1 zł przez odrzucenie groszy.
    >+ Podatek na fakturach "matematycznie" do 1 gr.

    Żeby nie być podejrzany o czepianie się ;) to uściślę: z dyskusji
    wynika że dopuszczalne jest zaokrąglanie pozycji bądź zaokrąglanie
    podsumowań. Podstawowy test dla nowych programów DG :) "czy autor
    słyszał o VAT" ! :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 17. Data: 2002-12-07 23:13:09
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Żeby nie być podejrzany o czepianie się ;) to uściślę: z dyskusji
    > wynika że dopuszczalne jest zaokrąglanie pozycji bądź zaokrąglanie
    > podsumowań.

    No to uscisleles........ :-/

    Jak jest naprawde - poradz zoltodziobowi! :)
    Czy po prostu zaokrąglamy każdą liczbę,
    którą mamy WPISAĆ na papier w odp. kratkę,
    ale wszelkie obliczenia ktore do tej liczby wczesniej
    prowadza - liczymy matematycznie?

    Dzieki,

    Latet

  • 18. Data: 2002-12-09 11:53:08
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Latet wrote:

    > Czy to sie tyczy wszystkich wyliczanych (posrednich) kwot na VAT-7?

    > Posrednie tez, czy dopiero koncowe?

    Co nazywasz pośrednimi?
    Wszystkie rubryki VAT-7 mają zawierać wartości obcięte, a nie tylko
    kwota do zapłaty - jeśli o to ci chodzi

  • 19. Data: 2002-12-09 21:41:05
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Dec 2002, Latet wrote:

> [...]
    >+ Czy po prostu zaokrąglamy każdą liczbę,
    >+ którą mamy WPISAĆ na papier w odp. kratkę,
    >+ ale wszelkie obliczenia ktore do tej liczby wczesniej

    Może na przykładzie.
    Mamy dwupozycyjna fakturę (fixed font, np. Courier):

    Nazwa towaru cena ilosc wartosc VAT
    Towar1 13,46 1 13,46 2,96
    Towar2 4,43 1 4,43 0,97
    RAZEM 17,89 XX,XX

    i pod spodem tabelke z podsumowaniami VAT:
    stawka VAT sprzedaz kwota VAT
    0% 0zł 0,00zł
    7% 0zł 0,00zł
    22% 17,89zł YY,YYzł

    Spróbuj sobie wyznaczyć XX,XX (kwotę VAT z podsumowania
    zaokrąglonych wartości VAT od każdej pozycji) oraz
    YY,YY (kwotę VAT wyznaczoną jako zaokrąglenie sumy
    kwot sprzedaży) - a pojmiesz co mam na myśli :)
    Mi wychodzi 3,93zł i 3,94zł :)

    Jak faktura jest długa a dane wejściowe złośliwe - to
    różnica będzie rosła :)

    Przepisy nie określają *która* kwota VAT jest "właściwa",
    więc faktury z dowolnie wybraną techniką sumowania są poprawne !

    Pozdrowienia, Gotfryd