  • 1. Data: 2005-06-16 22:41:10
    Temat: ZUS. Proste pytanie - prosze o odpowiedz
    Od: "Monika" <m...@h...pl>

    Witam,

    Bardzo prosze o fachowa, krotka odpowiedz, TAK albo NIE.

    Zamierzam otworzyc dzialalnosc gospodarcza - jednoosobowa
    firma. W momencie otwarcia tej dzialalnosci podpisuje UMOWE
    O DZIELO z pewna firma(nauka jezykow obcych).
    I chodzi mi teraz o ZUS.
    Pani w ZUSie powiedziala mi, ze nie musze odprowadzac
    w takim przypadku tych wszystkich skladek socjalnych.
    Wystarczy tylko odprowadzac skladke zdrowotna (chyba ze 150 zl).

    Powiem szczerze, ze zdziwilo mnie to i uradowalo.
    Ale czy aby na pewno? A moze pani w ZUS oklamala mnie? :)

    Prosze o odpowiedz, czy jak prowadze jednosobowa firme
    i mam zatrudnienie (czy jak to nazwac?) na umowe o dzielo,
    to moge nie placic skladek emerytalnych? PLEASE HELP ME! :)

    MoNiKa

  • 2. Data: 2005-06-17 01:39:15
    Temat: Re: ZUS. Proste pytanie - prosze o odpowiedz
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,

    Od umowy o dzieło nie opłaca się żadnych składek ZUS, ani obowiązkowo,
    ani dobrowolnie. Umowa o dzieło nie ma wpływu na zobowiązania do
    opłacania składek ZUS z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej
    (zakładam, że przedmiot działalności gosp. jest inny niż umowy o
    dzieło).

    wa

  • 3. Data: 2005-06-17 06:59:22
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Monika" <m...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i mam zatrudnienie (czy jak to nazwac?) na umowe o dzielo,
    > to moge nie placic skladek emerytalnych? PLEASE HELP ME! :)

    Gdybyś podpisała umowę zlecenie (nawet na niedużą kwotę) i odprowadzała od
    niej wszystkie składki to rzeczywiście mozesz z działalności płacić tylko
    zdrowotną. Ale UMOWA O DZIEŁO to zupełnie inna sprawa.
    Pozdrawiam
    M.B.

  • 4. Data: 2005-06-17 07:56:35
    Od: "Neko" <miler@_bez_spamu_neostrada.pl>

    Użytkownik "Magdalena B" <m...@p...onet.pl> napisał

    > Gdybyś podpisała umowę zlecenie (nawet na niedużą kwotę) i odprowadzała od
    > niej wszystkie składki to rzeczywiście mozesz z działalności płacić tylko
    > zdrowotną. Ale UMOWA O DZIEŁO to zupełnie inna sprawa.

    Mnie ten temat tez zainteresowal.

    A jak ktos jest zatrudniony na pol etatu w przedsiebiorstwie
    pastwowym? (pensja 800 zl netto)

    Neko

  • 5. Data: 2005-06-17 07:59:24
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Neko" <miler@_bez_spamu_neostrada.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Magdalena B" <m...@p...onet.pl> napisał

    > Mnie ten temat tez zainteresowal.
    >
    > A jak ktos jest zatrudniony na pol etatu w przedsiebiorstwie
    > pastwowym? (pensja 800 zl netto)

    Ważne żeby na umowie o pracę było przynajmniej 849 brutto niezaleznie od
    tego czy to pół etatu czy cały.
    Wtedy płaci sie tylko zdrowotna z działalnosci.
    Pozdrawiam
    MB

  • 6. Data: 2005-06-18 18:14:26
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

    Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >

    > (zakładam, że przedmiot działalności gosp. jest inny niż umowy o
    > dzieło).

    No wlasnie, jakie to ma znaczenie?
    Jakie sa konsekwencje wynikajace z faktu, ze przedmiot DG jest taki sam,
    jak przedmiot umowy zlecenia lub umowy o dzielo?
    Czy taka sytuacja jest dozwolona czy moze zostac zakwestionowana?

    Pozdrawiam
    Greg.