    From: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS a odzyskanie pieniedzy
    Date: Fri, 25 Feb 2005 15:22:30 +0100

    Użytkownik "Red" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:cvn9t3$oqs$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > dobre pytanie
    > tylko jak nie zaplace to znow zajma mi konto a wtedy bede mial
    > dopiero problem i nie bede mial czym za towar zaplacic.

    Czy problem polega na tym, ze nie widac tych wplat z zajetego rachunku
    bankowego w systemie ? Mozna isc do ZUS-u i na monitorku sobie podejrzec,
    czy widac czy nie, w dziale rozliczen skladek, czy jak to sie tam u nich
    nazywa. Nie wiem czy masz na tyle blisko do inspektoratu zus, ze takie cos
    wchodzi w rachube. Jesli widac te skladki to nie bedziesz mial zadnych
    problemow nie placac, no bo widac tez, ze masz nadplate, o ile zlozysz
    oswiadczenie, ze chcesz aby ta nadplata zostala przeznaczona na pokrycie
    biezacych naleznosci (nie ma ustalonego formularza, po prostu swistek
    papieru, oczywiscie z potwierdzeniem na kopii). Mozesz albo wystapic o zwrot
    nadplaty na wskazany rachunek bankowy, albo o rozliczenie ich na konto
    naleznosci biezacych. Sugeruje to pierwsze rozwiazanie, no chyba, ze cenisz
    sobie "swiety spokoj", to mozna sie zadowolic tym drugim.
    Jesli nie widac tych przelanych z zajetego rachunku kwot, pozostaje udac sie
    do banku aby ustalic na jakie rachunki zostaly one przelane.
    Pewnie wiele Ci nie pomoglem, bo zapewne to wszystko wiesz. Najwazniejsze to
    ustalic, czy srodki z zajetego rachunku wplynely na odpowiednie rachunku
    zus'u. Jesli wplynely, a masz nastroj zadziorny, to mozna sie z zusem
    zabawic, gdyby Ci sprobowali drugi raz zajac rachunek bankowy, i wysądzic
    sobie odsetki podatkowe od nadplaty oraz probowac wysądzic odszkodowanie z
    tytulu poniesionych strat przez zajecie tego rachunku. Frajda spora :-).

    marekz