  • Data: 2008-11-20 23:19:50
    Temat: Re: ZUS, dlaczego takie małeskładki
    Od: "SDD" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/
    browse_thread/thread/f45df4c
    e56392714
    > ...zostawiłem sobie w cache błędne przekonanie.
    >  Tak czy siak, thx. za naprowadzenie na właściwe tory ;)

    Ok - czyli by wynikalo stad, ze najwazniejszym mechanizmem "ograniczajacym"
    jest usrednianie podstaw - bodajze do roku wstecz.
    Zauwaz, ze jesli caly czas placiles skladki od 60% sredniego wynagrodzenia
    (zalozmy upraszczajaco, ze bylo ono stale) i nagle zaplacisz skladke od 250% -
    czyli de facto 25/6 raza większą, to podstawa ubezpieczeni achorobowego z
    dotychczasowej wartosci x wzrosnie Ci do (11x + 25/6x)/12 = 1,264x czyli o
    26,4% (prawie 30%) - byc moze takie skojarzenia kolataly Ci sie po glowie...
    No tak - ale czy moglbys sie ustosunkowac do mojego pomyslu zaprezentowanego w
    innym poscie - polegajacego na placeniu skladek od wyzszych podstaw skladaniu
    korekt?

    Pozdrawiam
    SDD