  • 1. Data: 2010-05-04 18:30:06
    Temat: ZUS - dobrowolne chorobowe - zgloszenie
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Mam pytanie dotyczące składek ZUS. Prowadze działalność gospodarczą
    od 2008 r. i opłacam obowiązkowe składki ZUS. Od czerwca 2010 r. chciałbym
    jednak przystąpić do dobrowolnego ubezpieczenia chorobowego. W jaki sposób
    mam to zgłosić do ZUS? Czy mam wyrejestrować się składając ZWUA i
    ponownie zarejestrować na forumularzu ZUA? Czy wystarczy sama aktualizacja
    danych na formularzu ZUA?

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@n...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

  • 2. Data: 2010-05-04 20:00:44
    Temat: Re: ZUS - dobrowolne chorobowe - zgloszenie
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 2010-05-04 20:30, Przemyslaw Frasunek pisze:
> [...]
    > mam to zgłosić do ZUS? Czy mam wyrejestrować się składając ZWUA i
    > ponownie zarejestrować na forumularzu ZUA? Czy wystarczy sama aktualizacja

    ZWUA+ZUA

    Pamietaj, ze obowiazuje cie 90dniowy okres wyczekiwania.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2010-05-04 20:47:52
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    elephanto wrote:

    > Pamietaj, ze obowiazuje cie 90dniowy okres wyczekiwania.

    Od kiedy jest 90 dni zamiast 180?

  • 4. Data: 2010-05-04 20:52:30
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 2010-05-04 22:47, cef pisze:

    > Od kiedy jest 90 dni zamiast 180?

    Chyba od 1 stycznia 2009r.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2010-05-05 10:19:47
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 04.05.2010 elephanto <e...@c...it.gmail.com> napisał/a:
    > ZWUA+ZUA
    > Pamietaj, ze obowiazuje cie 90dniowy okres wyczekiwania.

    Dzieki. Jeszcze jedno pytanie - jaka date poczatkowa dla ubezpieczen
    obowiazkowych powinienem wpisac? Dzien wypelnienia ZUA, czy dzien
    rozpoczecia dzialalnosci (2008 r.)?

  • 6. Data: 2010-05-05 11:24:15
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 2010-05-05 12:19, Przemyslaw Frasunek pisze:

    > Dzieki. Jeszcze jedno pytanie - jaka date poczatkowa dla ubezpieczen
    > obowiazkowych powinienem wpisac? Dzien wypelnienia ZUA, czy dzien
    > rozpoczecia dzialalnosci (2008 r.)?

    Okres poprzedniego ubezpieczenia byl, zostal zapisany i go nie ruszasz.
    Date wyrejestrowania na ZWUA i ponownej rejestracji na ZUA daj te sama.
    Najlepiej wlasnie date wypelnienia tych dokumentow, ktore wyslij tez
    tego dnia.

    --
    Adam